Fjøslukt Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Hey, overclockers... Har lenge tenkt på mange forskjellige case-mod ideér.. Nå holder jeg på sammen med Dings, å lage et kabinett i klikk-laminat.. Hva med et blått lys inni den, tenkte jeg.. Vet at Microplex selger kald katoder, men de er for dyre... Hva med da å lakke en sparepære.. Sist gang jeg prøvde det ble resultatet litt dårlig.. Ble lissom ikke så blått som jeg hadde håpt på! Men jge kjøpe da bare en 7W pære.. Noen med erfaringer, eller tips/råd? Mvh. Fjøslukt Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Bruk en vanlig hvit/blank pære og blå plastfolie av den tykke typen du kan kjøpe hos bokhandleren. Vet at det med hell har vært brukt i teater ol. ::Dan Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Problemet med vanlig glødepære er at de blir så skrekkelig varm... Det kan jeg ikke ha, grunnet min CPU allerede er nesten 50grader :sad: Mvh Fjøslukt Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 4,5v lommelyktpærer da? Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 07:09, skrev Dan Hansen:Bruk en vanlig hvit/blank pære og blå plastfolie av den tykke typen du kan kjøpe hos bokhandleren. Vet at det med hell har vært brukt i teater ol.::Dan der er jeg uenig. fargefiltrene som brukes i teatersammenheng er spesialutviklet for det formålet. den plastfolien du får hos bokhandleren vil smelte med en gang lyskasteren blir slått på, det er tross alt snakk om minst 350W. jeg er selv lysmester ved forskjellige arrangementer der jeg bor, så jeg har en del erfaring med lys. hvis det finnes en musikkforretning der du bor, en slik som selger instrumenter og slikt, har de sikkert litt filter du kan kjøpe billig. eller hvis du har en hobbyforretning som fører bla. Tamiya, kan du kjøpe transparent lakk. Tamiya har ett lite utvalg av transparent lakk, som jeg har brukt til å farge 40w spotpærer med hell. den blå lakken heter X-23. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Vet at Ljudia (www.ljudia.no)selger filter til lysrør. Mulig at det går an å bruke d på vanli sparepære! Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 11:34, skrev clubzoda: Quote: Den 2002-09-18 07:09, skrev Dan Hansen: Bruk en vanlig hvit/blank pære og blå plastfolie av den tykke typen du kan kjøpe hos bokhandleren. Vet at det med hell har vært brukt i teater ol. ::Dan der er jeg uenig. fargefiltrene som brukes i teatersammenheng er spesialutviklet for det formålet. den plastfolien du får hos bokhandleren vil smelte med en gang lyskasteren blir slått på, det er tross alt snakk om minst 350W. jeg er selv lysmester ved forskjellige arrangementer der jeg bor, så jeg har en del erfaring med lys. hvis det finnes en musikkforretning der du bor, en slik som selger instrumenter og slikt, har de sikkert litt filter du kan kjøpe billig. eller hvis du har en hobbyforretning som fører bla. Tamiya, kan du kjøpe transparent lakk. Tamiya har ett lite utvalg av transparent lakk, som jeg har brukt til å farge 40w spotpærer med hell. den blå lakken heter X-23. Jada, men jeg tenkte nå ikke akkurat på "proff-teater" men mere på skoleteater ol. Der vet jeg det har fungert fint for å skape blåskjær på scenen. Da holder det i massevis med vanlig pære og blå folie. Nå skal jo dette inn i en pc og jeg tok vel utgangspunkt i at det da skulle være en liten pære med lav effekt ... :smile: Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Kanskje litt usaklig... meneh er 200 kroner for to 30 cm katoder dyrt? Og det er jo veldig lett å montere med noen slike. Bare en tanke. Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 når alt kommer til stykket tror jeg nok det vil lønne seg og punge ut 200kr for et usselt dual katode kit hos microplex :razz: Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 kjøp deg blåe solbriller, blir bra effekt av det :smile: Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Jeg ville også anbefale Kald Katode, det eneste problemet med Microplex er frakten, SVINDYR, så det lønner seg og kjøpe noe mere mens du er igang, så det ikke blir så utrolig dyrt. ... Men Kald Katode er best uansett! _________________ Her er min signatur, den er mindre enn 255 bokstaver, og den er jeg j**lig stolt av!! [ Denne Melding var redigert av: |Cipher| på 2002-09-19 11:29 ] Lenke til kommentar
TCK Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hvor mye tar MP i frakt?? Lenke til kommentar
kjeholth Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 trur det var rundt 140,-, hvis jeg ikke husker helt feil fra sist jeg handla der Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Du får ikke et bedre forslag av meg en at du burde kjøpe kald katode eller ingen ting! Ikke risiker at du ødelegger maskin på grunn av at du skulle spare rundt 100kr. Overopheting er no dritt :smile: Mvh, Stian a.k.a Sargent Fire (going to oslo lan :smile:) Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Kjøp Lazeleds, da kan du frakte/flytte kabinettet uten at noe går i stykker. Dessuten varer de mye lenger. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Det skal rimelig mye til for å ta knekken på en kald katode da, om du har den inni den plastikken du får den tilsendt i.... Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Prøv og søk litt på forumet, og du vil bli overrasket over hvor mange som har klart å ta knekken på katoden sin. Lazerleds gir mye mer for pengene uansett, og mye lettere å plassere. Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Har selv klart å knekke et kathode rør men kun fordi jeg var uforsiktig... det skal jo ikke mye til (f.eks hvis du bruker leatherman'en som brekkjern og støtter mot kathoderøret ), men det skal mer til enn at du løfter kabinettet litt rundt. Det at du får mer for pengene med en lazerled er vel ikke helt riktig, hvis du velger en dobbel kathode som ikke er så lang så kan du plassere den de fleste steder, og de lyser ganske kraftig også, eneste er levetiden da.. LEDs har jo sinnsykt lang levetid. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 kompisen min ødela min ved å flekke ut harddiskene og deretter klinke til katoda...:sad: så da stjal jeg hans...hehe:D MP har utsalgs-avtale med datatjenesten som ligger i halden, så jeg trenger bare dra til byen når jeg trenger noe nytt :smile: *muhahha* Lenke til kommentar
Vidder Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Samme med komplett data. Send en mail til de, selv betalte jeg 9 kroner i frakt for en sending på 300 kroner :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå