Gå til innhold

Nytt skjermkort øke minste FPS ved FPS drop?

Khaosgott

Anbefalte innlegg

Har per idag

ASUS P5GDC Delux

P4 Prescott 3.4GHz

1024 DDR2 RAM (2x 512mb )

Gainward 6600GT GLH 128DDR3

Vurderer å kjøpe meg

X1900XTX 512 skjermkort.

og 2gb ddr2 ram ( 2x1gb )

Vil jeg oppleve å få økning på minste fps ( fps drop ) i f.eksempel cs source?

Opplever å få drop ned til 30-40 fps innimellom og lurer på om dette vil fikse problemet.

Har hørt at CPU'n min er årsaken til dette og at jeg ville hatt en høyere fps ved å skifte cpu fremfor GFX kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Source motoren bruker BSP som blir kalkulert av CPU

Eg sitter med 3ghz p4 der eg nettopp oppgraderte frå radeon9700 til gf7800gs og spelet blei minimalt raskare. I tillegg oppgraderte eg frå 1GB til 2GB minne.

Få deg ein rask AMD cpu ;)

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar

Hei!

I Source har ram faktsik minst betydning av disse komponentene, men det er også litt avhengig av om du har en del oppgaver/andre programmer som kjører i bakgrunnen. Jeg har akkurat hatt et oppsett som er veldig tilsvarende ditt. Jeg gikke over fra 2*512 til 2*1024 ram, og fikk ikke noe mindre drops av den grunn, men gikk op ca 5 fps i snitt.

Da bestemte jeg meg for nytt skjermkort. Det gjorde susen, mye mindre drops og langt høyre FPS totalt. Jeg skulle alikvel oppgradere CPU, fra 3500 til X2 4400, men det gikk ikke noe fortere av den grunn. Eneste forbedringen med ny CPU var mindre lagg når bakgrunssprogrammer slo til....

Så kjøp nytt skjermkort. CPU og ram kan du oppgradere senere når det er andre spill som betyr noe.

MVH

Chaos (CS:S admin BF.NO)

Lenke til kommentar

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR,PCI-EX16

Corsair TWINX2048-4000PT DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-4000PT CL3 DIM

AMD Opteron 165, 1.8GHz, Socket 939, 2MB, BOXED m/vifte

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Dette blir selvfølgelig endel dyrer men vil dette være en mer gunstig løsning?

Fått tips at dette skal være bra å klokke opp også

Er litt av den gamle skolen med "jo mer GHz, desto bedre performance" holdning.

Vil jeg da få en høyere fps på minste fps i drop?

Lenke til kommentar

"Vil jeg da få en høyere fps på minste fps i drop?"

Ja med denne løsningen vil du kunne elimenere FPS drop nesten totalt. Ved å sette maxfps=101 i console vil du miste peaks i begge ender. Jeg har gjort dette og ligger konstant på 100fps. Dette gjør at du kan kjøre optimalt på en tic 100 server uten choke og lagg. (Hvis det er en bra server da :D)

Det eneste jeg har å utsette dersom du er Source fan er at jeg ville gått for ATI som skjermkort i stedet. De yter noe bedre en GeForce i Source, særlig med AA/AF påslått. Dersom du spiller mange andre spill også er dette ikke av betydning. Jeg syntes ikke timings på rammen du er valgt er helt topp, men de har jo en god pris da. Selv syntes jeg 2 gb Plantinumkittet til OCZ er toppers til dette formål, men noe særlig mer fps får du ikke.. (jeg fikk 5 i 1600X1200), men jeg syntes de klokker bra da...

MVH

Kabhel

Lenke til kommentar

Spiller hovedsaklig WoW, men også endel CS source, og det er der problemene melder seg.

Spilte BF2 også før men pga lang load tid på maps og lav fps gadd jeg ikke mer..

Kanskje dette også løser disse problemene?

Oppgraderte maskinen min i fjor for 10k, og det var ikke helt det forventede resultatet, så jeg må undersøke nøye ang fps ol. nå før jeg spytter i mere penger

Lenke til kommentar

Joda jeg vet :D

Battlefield II er glad i ram, 2GB er tingen, så problemet ditt løses glatt med den løsningen du spesifiserte. BF2 er også glad i skjermkort, og 6600 er etter min mening ubrukelig i BF2. WOW har jeg ikke spillt, så det uttaler jeg meg ikke om, men er alikvel helt sikker på at problemet blir løst. BF2 har uansett litt loadetid, men en rask HD/RAM/CPU gjør susen.

Du skal også være klar over at den AMD CPU du nå sikter til er totalt overlegen den CPU du har i dag når det kommer til spilling, så den totalløsningen du sikter til er nok ganske optimal. Dualcore funksjonen er riktignok mere for fremtiden enn for dagens spill.

Selv føler jeg at jeg har en meget bra spill-pc, og den er kjøpt/bygget kun for Spill og videoredigering. (kompromis der, intel bedre på video, amd for spill)

Mitt oppsett:

AMD X2 4400 @ noe klokket. (klokker bra)

OZC Platinum 2 gb kit PC 3200 @ noe klokket

ATI X1900XT 512

WD Raptor 74 for OS og Krevende spill (kun os, source, og BF2)

I tilleg har jeg noen store disker i Raid 0 for redigeringen, men det er ubetydlig i denne sammenheng.

I Source stress test i 1600X1200 med ALLT på max greier jeg over 170 FPS i snitt.

Laveste ingame FPS drop (80fps) Dette kun når det er mange spillere på serveren. Denne fps droppen er forøvrig IKKE merkbar med fps_max 101

MVH

Kabhel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...