kilogram Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Tysk DVD-film med rootkit Tidligere har man bare sett bruk av rootkit-teknologi i DRM-løsninger for CD-plater. Den tyske DVD-utgivelsen av "Mr. & Mrs. Smith" har nå fått lignende beskyttelse. Les artikkelen her Lenke til kommentar
am3k Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 At de ikke lærer! De er heldigvis tidlig ute (?) med et avinstalleringsprogram, men en kan jo bare lure på hva de tenkte på... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Enda eit forsøk på å hindre piratkopiering, men som eg fryktar vil gjere det motstatte. Ola Normann har 2 valg: Laste ned ein piratkopi "gratis" eller kjøpe denne for 250,- kroner og få uønska programvare på PCen. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Slike ting som TeaTimer i SpyBot Search & Destroy kan hindre skriving til registeret, men det er jo fremdeles åpent for skriving til harddisk for et system. Kan det hende at om du slår av Autostart egenskapen til windows permanent, eller ved tastetrykk-kombinasjon (midlertidig), så vil dette rootkit'et ikke ha sjanse til å installere? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Nei nå mista jeg lysta på å kjøpe DVD-filmer. At selskapene ikke lærer! Edit: Ennå en grunn til å velge Linux. Endret 15. februar 2006 av efikkan Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hmm, det er snart så det er en større sikkerhetsrisiko å kjøpe filmer og CDer. Jeg forstår ikke helt hvorfor de føler seg tjent med å gjøre det slik. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå