hentur Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg har et lite case her... Har installert Windows Small Business Server for første gang, og ønsker FTP-tilgang fra nettet til enkelte mapper med filer jeg ønsker å jobbe med når jeg er ute og reiser. Har ikke fast IP, så da er vel VPN utelukket? Noen som har noen idé Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 du kan bruke NO-IP. Dette programmet holder rede på IP'en din til en hver tid, og du kan lage et navn du husker så du slipper å huske på en IP-adresse. Så er det bare å sette opp en FTP server! Lenke til kommentar
hentur Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Takk Noe spes jeg må gjøre i SBS for å åpne tilgang etc...? Hva med routeren fra NGT? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 du må nok forwarde noen porter.. men det kan kanskje noen andre si, siden jeg ikke har snøring? Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det du trenger er å åpne i routeren/brannmur for porten ftp serveren skal bruke. Så er det bare å sette opp ftp serveren med rett innstilling Lenke til kommentar
hentur Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Takker og bukker Har fått det til nå. Litt merkelig dog er det at kun maskiner med WinXP får logget seg inn - ikke W2K... Shit au - brukeren har WinXP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå