xpenziuz Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei. har nå blitt angrepet fra en eller annen hacker som gjør at dette legger seg i www mappen min: http://moon67.sitemynet.com/ Hvordan kan disse komme inn, de har ikke kommet seg inn via ftp. Jeg har ikke peiling hvordan de kommer seg in. Noen som har noen forslag som kan hjelpe meg å holde disse personene borte eller for å ikke la de slippe inn å få ødelegge ? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Finnes milioner av måter å komme seg inn på. Har du dårlig passord? en testbruker du glemte å gjerne? kjører du Awstats? Lenke til kommentar
xpenziuz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Finnes milioner av måter å komme seg inn på. Har du dårlig passord? en testbruker du glemte å gjerne? kjører du Awstats? 5608286[/snapback] har oppdatert alle passord til et sikrere passord, men likevel har de komt seg in. Kjører ikke awstats. men skal få det inn å se. Hva hjelper dette med ? Firewall har kun de nødvendige porter opne fra utsiden, kan de være ftp som er synderen ? jeg kjører PROftpd. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Du vil ikke kjøre Awstats, awstats er en måte å kjøre kode på maskinen din for folk utenfra. Du burde nok bare pakke sammen sakene og ta en reinstall. Det kan være FTP som er synderen, du burde alltid kjøre ftp-servere i chroot. Lenke til kommentar
xpenziuz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Ser ut som ftp kjører som nobody brukeren ? da er den vel chroot ? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ser ut som ftp kjører som nobody brukeren ? da er den vel chroot ? 5608428[/snapback] Nei, da bruker den nobody brukeren Lenke til kommentar
xpenziuz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 hva må da til for å kjøre den i chroot ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Har du MySQL åpent ut? Har du SSHD? Hva sier /var/log/auth.log ? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 hva må da til for å kjøre den i chroot ? 5608508[/snapback] Du må eksplisitt si at den skal kjøre chroot. http://www.proftpd.org/docs/directives/lin...efaultRoot.html Uansett ville jeg ha valgt pure-ftpd istedet for proftpd når du reinstaller (noe du bør gjøre). Lenke til kommentar
xpenziuz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Har du MySQL åpent ut? Har du SSHD? Hva sier /var/log/auth.log ? 5608515[/snapback] mysql er ikke opent ut. Har sshd Auth.log sier at det har vert mangen "forsøk" på innbrudd, men de har aldrig kommet inn. så vet ikke hvordan de har kommet inn! Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Og eventuelt /var/log/messages Lenke til kommentar
xpenziuz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Og eventuelt /var/log/messages 5608540[/snapback] messages sier ikke noe uvanlig. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Har du kjørt chkrootkit (http://www.chkrootkit.org) osv? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg tror det der er snakk om dårlig kode på de dynamiske sidene du evt. har hatt i webroot. phpBB og liknende har vært utsatt for slike feil. Jeg tror nok resten av systemet er urørt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 La oss ta det fra scratch... Hvilke distro kjører du? Kjører du Apache? PHP? Hvilke kjerne har du? Har FTP tilgang til /var/www/ (om det i det heletatt er din webbane)? Lenke til kommentar
xpenziuz Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 La oss ta det fra scratch... Hvilke distro kjører du? Kjører du Apache? PHP? Hvilke kjerne har du? Har FTP tilgang til /var/www/ (om det i det heletatt er din webbane)? 5609954[/snapback] Kjører debian, kernel 2.4.18 om jeg ikke tar feil. kjører apache 1.3.1 med php 5.0.5. Det er ikke tilgang til /home/www som er min webbane. Har oppdatert til 2.4.27 om jeg ikke tar feil, skal vel bare være å ta en reboot før den er i den kernelen. Websystemet som jeg brukte var e107, kan det være dette som ikke er helt uten hull ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 hvilke tjenester kjører du? php er ingen tjeneste. hva har du blokkert i firewall? leser du LogWatch m/venner som du får tilsendt hver dag? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ikke se bort fra at det er e107 som er årsaken! http://secunia.com/advisories/17237/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå