erik.francis Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det oppsto helt plutselig en lavfrekvent høy lyd ved fart over 20km/t fra bilen. Det er uavhengig av turtall, gir osv. men lyden øker og minker med farten. Fikk tips om at det kanskje var for lite servovæsek, men lyden vedvarer etter påfylling. Den kom til å begynne med bare ved høyresvinger, men nå er den hele tiden. Er veldig OOOO-aktig jeg veit at bremsene er ganske slitte, kan det være dette som er grunnen? Eller er det kanskje drivknuer ellerno sånt? Noen som har erfaring med tilsvarende problem eller ide om hva det kan være?!? Har ikke lyst til å begynne å skru før jeg veit hva jeg skal fikse... Setter stor pris på alle innspill!! Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Aner ikke hva problemet kan være, men prøv på forumet på saabcentral.com, så får du sikkert svar. Lenke til kommentar
Saab9-3Turbo Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ja, høres ut som drivledd. Evt. opphengskuler. Hvis lyden øker ved svinging og gasspådrag (og minker uten gasspådrag) tyder det på drivledd. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg tipper en katt eller defekt hjullager i v forhjul. Lenke til kommentar
erik.francis Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Ja, høres ut som drivledd. Evt. opphengskuler.Hvis lyden øker ved svinging og gasspådrag (og minker uten gasspådrag) tyder det på drivledd. 5633019[/snapback] Blir kraftigere lyd ved sving, er uavhengig av gassen, men blir forandret med farten... Er drivledd vanskelig jobb selv? med litt erfaring? Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Blir kraftigere lyd ved sving, er uavhengig av gassen, men blir forandret med farten... Er drivledd vanskelig jobb selv? med litt erfaring? Takk for tilbakemelding! 5638474[/snapback] Jeg holder med Morten B, og tipper at du må skifte hjullagerene. Drivledd er ikke vanskelig å skifte HVIS du ikke får problemer med skruer/muttrer som sitter fast, noe som er veldig vanlig Går det greit er det en to timers jobb, sitter skruene fast er det en ukes jobb Jeg hadde prøvd hjullagerene først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå