ze5400 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Godt sagt MrLee, der har du forklart det på en god måte det som kan være vanskelig og forklare. Du har også forklart hvorfor jeg valgte intel (lange pipelines, bedre i forutsigbre operasjoner). Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 1999 ringte, dei ville ha tilbake singel core prosessorn sin. I Dualcore er framtida. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Tror intelen er litt raskere i windows og åpning av snarveier, mapper, vinduer etc... 5608223[/snapback] Hvor har du dette fra ? 5608287[/snapback] En kompis av meg har en intel pentium 4 på 2.66 som er klokket til 3.2, og syntes den var veldig bra i windows kontra min 3500+ klokket til 2.4GHz. Min er bedre i spill da... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Et Intel-system føles ofte veldig responsivt når man jobber i Windows pga. HyperThreading. Men jeg tror ikke det er mulig å måle det, kun føle det. Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Leter etter tester, men finner ingen som sammenlikner de to jeg skal velge mellom: AMD X2 4200+ og Intel Pentium D 930. Yter disse så og si likt? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Leter etter tester, men finner ingen som sammenlikner de to jeg skal velge mellom:AMD X2 4200+ og Intel Pentium D 930. Yter disse så og si likt? 5650030[/snapback] Pentium D 830 og 930 yter ca. likt, og du kan derfor bruke denne sammenlikningen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Godt sagt MrLee, der har du forklart det på en god måte det som kan være vanskelig og forklare. Du har også forklart hvorfor jeg valgte intel (lange pipelines, bedre i forutsigbre operasjoner). 5618729[/snapback] hmm, så på de litt mer applikasjonsbaserte testene endrebjorsvik posta link til (spesifikt encoding og grafikk og slikt (altså så bort fra syntetiske tester og spill). x2 3800+ var bedre enn Pentium D 830 i samtlige tester.... Lenke til kommentar
nosto Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) intel er den beste til 24/7.amd er litt bedre i spill.har hatt begge to. min menig. Endret 25. februar 2006 av nosto Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 intel er den beste til 24/7.amd er litt bedre i spill.har hatt begge to. 5651467[/snapback] Du sier ingenting om når og hvilket AMD system du har hatt (evt. også intel, selv om de har hatt mye mindre problemer med stabiliteten til brikkesett generellt). Erfaringer blir fort gamle i databransjen... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hvorfor bare ikke gjøre en test med følgende prosessorer: * Athlon64 3200+ * Intel P4 64-bit 3,2 Ghz * Intel P4 64-bit med samme pris som Athlon64 3200+ Og så teste dem i spill og tallknusing? Da burde man jo se om Intel virkelig er så mye dyrere pr enhet regnekraft i forhold til AMD. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hvorfor stresse med det når Toms Hardware Guide allerede har sammenliknet det meste av det som finnes av prosessorer i en haug med programmer? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Tror intelen er litt raskere i windows og åpning av snarveier, mapper, vinduer etc... 5608223[/snapback] Hvor har du dette fra ? 5608287[/snapback] En kompis av meg har en intel pentium 4 på 2.66 som er klokket til 3.2, og syntes den var veldig bra i windows kontra min 3500+ klokket til 2.4GHz. Min er bedre i spill da... 5640927[/snapback] Men så teller ikke cpu kraft i windows da. Da er det hd'en som er den store flaskehalsen. Hvis du titter litt på oppgavebehandling ser du at cpu ligger på rundt 2-4% vanlig, og sikkert oppe i 40% under litt "hardt" brukt mens man blar rundt i mapper,surfer, hører på musikk osv.. For å teste cpu, må du nok kjøre hardere programmer en sånnt. Og jeg vet ikke helt med dere andre, men jeg synes ikke det å sammenligne systemer i windows er noe særlig, da mitt klarer helt flott å bla igjennom dokumenter, surfe osv... helt uten å vise tegn til stress. Alt kommer liksom opp uansett, på sekundet (eller millisekund om du foretrekker det), og da er det hjernen min som er svakeste ledd, når jeg skal bla igjennom en rekke dokumenter. 3Dmark 05 er ikke testen hvis du har lyst til å teste cpu ytelse, da dette er nærmest en ren skjermkort test. Kjør cpu testen i steden, eller litt 3Dmark 03. Eller i spill. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) intel er den beste til 24/7.amd er litt bedre i spill.har hatt begge to. 5651467[/snapback] Prøver du å si at Intel er mer stabil enn AMD?Da vil jeg gjerne se din dokumentasjon mens jeg kommer med motsigelse (Intel hadde 3 reboot, mens AMD hadde 2) og enda et bevis (Intel hadde ingen reboot med Intel-brikkesett, og AMD hadde heller ingen reboot). (mer dyptgående av sistnevnte) Endret 23. februar 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg også har hatt begge to og si at Intel er mer stabil enn Amd er feil, jeg sitter med an Amd nå, og den er godt klokka...er like stabil den som den Intel-pcen jeg hadde nettopp. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Er ikkje prosessorene som er ustabile. Heller chipsettet... Der hadde VIA eit rufsete rykte ei stund tilbake (i socket a tiden med via chipsetts) Lenke til kommentar
staljin Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Ja, ja kjøp det du føler for, men jeg kan love deg at du ikke merker så stor forskjell, så ta pengene, ytelses forskjell er ikke så stor, den og for de 2 tusenlapper kan man kjøpe jævla mye snop Personlig gikk jeg fra XP-M 2400+@2400MHz til en Opty [email protected] og jeg kan ikke si at jeg merker så voldsomt stor forskjell. Staljin Endret 24. februar 2006 av staljin Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Akkurat ja, socket A er tingen fortsatt det Men å si at AMD er mer ustabil blir helt feil, det er sjelden CPUene som er ustabile, heller hovedkort og slikt som trøbler. Må si at AMD har gode kort på hånden hvertfall, og slik håper jeg det fortsetter Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ja, ja kjøp det du føler for, men jeg kan love deg at du ikke merker så stor forskjell, så ta pengene, ytelses forskjell er ikke så stor, den og for de 2 tusenlapper kan man kjøpe jævla mye snop Staljin 5657398[/snapback] Thats the spirit! Lenke til kommentar
thingul Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 1999 ringte, dei ville ha tilbake singel core prosessorn sin. I Dualcore er framtida. 5618886[/snapback] Lenke til kommentar
danandre Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Og grunnen til at AMD ligger så mye under på pris er en enkel grunn. De er utfordreren. Se bare på norwegian og SAS og prisene der... samme situasjon. Utfordreren må selge nyere/bedre teknologi til lavere pris for å etablere seg som merkevare på markedet (se bare på hvor mange folk som ikke har peiling som ABSOLUTT ska ha Intel CPU i sin elkjøp maskin fordi det er det eneste de har hørt om). AMD må altså tilby en så god "pakke" at de klarer å svinge alle disse gamle, inbitte intel-kjøperene... 5617947[/snapback] Haha, akkurat den situasjonen kjenner jeg meg igjen i. En kamerat av meg sier han ABSOLUTT vil ha Intel, selv om jeg påstår at AMD er MYE rimligere og bedre sett i forhold til pris/ytelse ... men neida ... han vil fortsatt ha Intel Markedsføring gjør undere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå