Gå til innhold

Hvordan kan jeg slutte å bite negler?

KristianF

Anbefalte innlegg

Har hatt et problem med at jeg har bete negler siden den dagen jeg var i magen til mamma..

Noen som har hatt det samme problemet og har noen gode råd hvordan jeg kan slutte?

Er så jæ**a vondt noen ganger når jeg biter litt for langt, og så ser det ikke så altfor fint ut heller.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handler bare om å være sterk psykisk, og så imot presset. Har problemet selv, så jeg vet at det er vanskelig. Sykt vanskelig faktisk. Hadde som nyttårsforsett i fjor at jeg skulle slutte, og det gikk veldig bra et par måneder, men så begynte jeg igjen. Men jeg har redusert det en del da, så det hadde da noe for seg :)

Lenke til kommentar

darkz: er greit sånn sett, men er så jævla vondt noen ganger når du biter litt for langt (noe som skjer daglig)..

Eller at du river av en bit som henger godt fast i huden og gir deg den sviende smerten i dagevis..

Kunne aldri tenkt meg lange negler, men heller ikke for korte.. :hmm:

Lenke til kommentar

Som Nevnarion sa. Vær sterk psykisk og du vil nok klare det :p

Men siden det er en vane så kansje du skal finne på en erstatning for neglebitingen?

Hva er som oftest grunnen til at du biter negler? Hvortid skjer det?

Er det når du ser på tv? Sitter på dataen? på skolen?

Finn deg en ting å holde på med istedenfor.

Det jeg har gjort for å venne meg av mange småting er å kjøpe meg ett trappetroll :p

Du aner ikke hvor vanedannendes det er. Du glemmer alt annet om du ser på tv og bare leker med trappetrollet i hånda..

Prøv å se :)

Lenke til kommentar

Herregud azz lizzom....

Neida, men jeg har nesten samme problemet selv, bare at jeg biter av den harde huden rundt på fingertuppene.

Hvis du vil slutte så kan du jo tenke på hva andre syns om deg når du biter negler. De synes det er ekkelt, for under neglene er det masse driiit og dessuten kaster du neglene rundt om kring (Med mindre du er enda eklere og spiser de).

Knask på gullerøtter eller noe annet av grønnsaker kanskje.

Eller du kan klippe neglene dine på normal måte sånn at det ikke er noe å bite av.

Lenke til kommentar

Vasker du deg på fingra og sånn att du ikke har mætt drit under negla.....så er det vel sikkert litt mindre enn på et dosete......er trossalt det steded som er renest siden du vasker der oftest (normale gjør det ihvertfall) :) .....deriomot et offentlig do sete...:ARGHG

Lenke til kommentar

Støtter forslaget om Go'negl. Beit som bare f før, men etter en uke med Go'negl var det slutt! Go'negl er det verste jeg noensinne har smakt. Har ikek tall på hvor mange ganger jeg holdt på å spy de første dagene :sick:

Lenke til kommentar
Du får i deg mer bakterier av å bite negler enn om du skulle slikke ren en do.

Fakta.

5608892[/snapback]

Dolokket på dassen er jo badet reineste plass da...

Jeg biter og neiler, klarer lissom ikke stoppe rett og slett fordi jeg ikke tenker over når jeg biter de... :p

Lenke til kommentar

Go 'negl fungerer ikke. Det smakte ikke vondt i det hele tatt når jeg brukte det for å slutte. Det endte bare med at jeg lurte det oppi glasset til folk for å irritere. For hva skulle jeg vel med Go 'neglen når det ikke fungerte på meg.

Nei det viktigste når man skal slutte (noe jeg klarte for et halvt år siden ca :w00t: ) er å virkelig bestemme seg for det. Det å være sterk psykisk er helt klart det viktigste. I tilleg fikk jeg en kompis til å si dritt hver gang jeg bet negler. Og påstanden om at det er like ille å bite negler som å slikke en dass hjalp veldig. Det er faktisk sant, sjekket det ut. :sick: .

Men det kanskje viktigste argumentet er: Andre syntes det er ekkelt. Er ikke veldig bra å bite negler om du vil ha dame. Det er ikke akkurat turn-on. Dessuten ser det å bite negler ut idiotisk ut. Man ser skikkelig usikker ut. Og det vil man ikke virke. Vil man vel :p

Lenke til kommentar

Er værst når jeg ser på TV, så pop-corn og chips funker ofte bra..

Bare litt dumt at det forsvinner etter 5-10 min.. :(

Men skal få mamma til å kjøpe det Go 'Negl greiene og se om det funker..

Og til dere som nevner det med hygiene.

Hygienen er det absolutt siste jeg ville brydd meg om.

Ville heller vært en do-slikker enn en overforsiktig, over-hygienisk tulling..

og ja, jeg spiser (og svelger) neglene også.. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...