Heineoen Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Hei! Får opp følgende feilmelding når jeg prøver å logge på med en av mine klientmaskiner.. (Ps.. har funket før) Påloggingsmelding Systemet kan ikke koble til domenet, enten fordi domenekontrolleren er nede eller utilgjengelig, eller fordi datamaskinkontoen din ikke ble funnet. Prøv igjen senere. Hvis... fortsetter kontakt sysadmin for hjelp. Synd det er jeg som er sysadmin her da.. Hva kan dette skyldes da? Det funker jo helt fint på klienten ved siden av.. og internett er det på den med feilen.. takk! Endret 15. februar 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 høres rart ut, siden det er internett men det kan hende maskinen har hoppet ut av domenet! Prøv å meld maskinen din inn i domenet på nytt! Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Har gjordt det et par ganger nå.. Hjelper ikke Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 får du meldt den ordentlig inn i domenet? hvis ja, så kan du jo prøve å åpne cmd -> ipconfig /all hvis ip og alt er feil der, kan det hende at nettverkskortet ditt har parkert tøflene! Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Hjelp... Nok et tilfelle funnet på en helt annen maskin et annet sted i nettverket... Oi... dette er jo reine fugleinnfluensaen jo... Full alarm.. Hva skjer? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 1) Serveren er faktisk oppe? 2) Sjekk at alt av nettverksutstyr faktisk er på plass 3) Holder det med en god gammeldags restart? 4) Har en eller annen viktig tjeneste på tjeneren klikket? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Takk! 1) Ja 2) Ja, alt utstyret rundt fungerer jo utmerket 3) Prøvd 4) Hmm.. noen forslag til hva jeg bør lete etter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå