miXer Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Nå har jeg leitet på google LENGE, for å finne en kommando som kan aktivere en service. Ikke bare starte den (net start service). Noen forslag? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hva mener du med å aktivere en service (dersom det ikke er å starte den)? Øyvind Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 sette den fra disabled til automatic! Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Hvilken service er det da? Edit: Hvis du fex vil starte "Messenger" Service skriver du: Net start Messenger Hvis du vil starte Eller Net stop Messenger , så det er vel en kommando til alle servicer tenkter jeg elns. Endret 15. februar 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 messenger servicen vil jeg sette til å stå som automatic hver gang maskinene i domenet vårt skrur seg på. Dette for enklere å kunne si ifra at nå skal serveren ned en liten og lignende Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hvis du fex vil starte "Messenger" Service skriver du: Net start Messenger Hvis du vil starte Eller Net stop Messenger , for å stoppe så det er vel en kommando til alle servicer tenkter jeg elns. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 BigJackW, jeg skrev i første posten at jeg leitet etter en kommando for å aktivere(sette en service fra disabled til automatic) en service og at jeg IKKE mente net start service! Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei, bruk sc.exe kommandoen: sc config SERVICENAVN start= auto eller sc config SERVICENAVN start= disabled Øyvind Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 hjertelig tusen takk, men får ikke kommandoen til å gjøre som jeg vil.. Jeg skriver "sc config messenger start=auto" men da sier den at jeg må ta med <server>, så jeg skriver "sc \\U313 config messenger start=auto" men jeg får opp den samme saken om at det er no feil. noen forslag? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hmmm... husker du å ha mellomrom etter likhetstegnet? Den er litt gretten på det. Altså: sc config SERVICENAVN start= auto Øyvind. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 har du sett no så teit! det funka når jeg slang på mellomrom! Takk skal du ha! Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 noen som vet om det finns en lignende kommando i Win2000? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 sc.exe er med i Windows 2000 Server Resource Kit Tools, men kan ikke (tror jeg) lastes ned separat. Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå