EVH Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei. Jeg har hatt et problem i lang tid nå. Det er mange katter i grenda og alle går å pisser i garasjen hele tiden. Har prøvd veldig mye forskjellig for å få dem bort. Vurderer faktisk å legge ut gift nå, så irriterende er det faktisk! Det STINKER piss i garasjen! Og de sitter OPPÅ bilen hele tiden. Pisser tilogmed PÅ bilen, slik at det stinker piss I bilen også..! Jeg vet at forgifting av katter ikke er lov, så jeg skal selvføøølgelig ikke gjøre no.. Men det kunne vært interessant å vite hvilken gift folk ville foreslått å bruke? Rottegift er jo ikke kraftig nok.. Begynner bare å bli litt gal på de kattene.. Gjerne kom med andre forslag på hvordan å bli kvitt dem..! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Skaff/pass på en hund som hater katter og la den være i garasjen iblant :!: Lenke til kommentar
mkon Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Pang!... oi sann....trudde det var en ulv:) .....slik går no dagan Endret 15. februar 2006 av darkz Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Sennep i ræva på dem er jo et klassisk triks.. Lenke til kommentar
bakela00 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Husker ikke helt sikkert, men mener å huske å ha hørt at enten ajax eller klorin skal holde dem på avstand... om d ikke va noe annet da Poenget er at de ikke orker lukta ihvertfall... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det enkleste er vel faktisk å virkelig skremme de vekk der ifra. Det jeg pleide å gjøre når jeg møtte katter på ut fra garasja var enkelt og greit å løpe etter de, sparke de, kaste stein etter de. Jeg ser ikke på det som dyreplageri fordi jeg mener katter er mer skadedyr enn noen andre dyr og de fortjener pryl for all pissinga de absolutt må gjøre på dine ting. Du sa bygda? Finn frem hagla og skyt de om du tar de på fersken. Hadde en periode der vi ikke kunne sette sko fra oss utenfor huset en gang uten at de helvettes dyrene pissa på de. Naboen hadde ett godt råd Naboen tok knekken på hele 4 katter den sommeren Men for å være litt mindre brutal så kan du jo gjøre det enkelt med å montere en bevegelsessensor i garasjen. Koble den til en alarm som lager ett helvettes spetakkel inni der. Kattene vil nok tenke seg om 3 ganger før de vurderer å gå inn igjenn Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Kunne det funket å pisse på kattene? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det finnes noen midler som kan legges ut som visstnok skal holde kattene unna. En annen ting du kan gjøre er å prate med eierne av kattene og be dem kastrere dem. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Kunne det funket å pisse på kattene? 5608165[/snapback] Tenkte på det jeg også :!: "øye for øye, tann for tann" Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Du sa bygda? Finn frem hagla og skyt de om du tar de på fersken.Hadde en periode der vi ikke kunne sette sko fra oss utenfor huset en gang uten at de helvettes dyrene pissa på de. Naboen hadde ett godt råd Naboen tok knekken på hele 4 katter den sommeren 5608044[/snapback] Ja...også er det jo lov å drepe friske dyr også da Lenke til kommentar
Xzan Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Så mye usakelig og drøye folk.. jaja kids will be kids. Du får prøve og holde garasjen din lukket så dem ikke kommer inn neste gang da vettu.. Jeez.. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Om det kommer en katt inn i min garasje og har det som fast urinal så er det en selvfølge at den ikke kommer levende ifra det om jeg får tak i den. Jeg føler også at jeg har full rett til å gjøre det. Lovlig eller ei, Katten er dømt uansett Så får eigeren gjøre hva faen han vil med det i etterkant Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Personelig hadde jeg ikke nølt med å legge ut en gift. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Fra no.alt.katter Gjennom tidene er utlegging av bl.a. disse remediene foreslått på no.alt.katter: * pepper * appelsinskall * kaffegrut * ulveurin * Tabasco * anti-katt-spray fra zooforretning ("Get Off") * eddik Noen foreslår Klorin eller salmiakk for å skremme unna katter, mens andre hevder at disse remediene tvert imot er attraktive for dyra. Uansett, husk at katten kan skades alvorlig om den får såpass sterke substanser direkte på huden eller innvortes. Edit: tror nok største problemet blir å finne ulveurin så den kan nok glemmes :!: Endret 15. februar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hva med å lage til en felle? når den går i fella så får den noen liter med sterk syre over seg og forsvinner til slutt helt? Oh yes! I like the idea Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ja, katter HATER appelsin, så det kan kanskje holde dem unna. Lenke til kommentar
Xzan Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Personelig hadde jeg ikke nølt med å legge ut en gift. 5608437[/snapback] Så max bra.. Du skriver om hatet for katter men en katt i Avataren din har du.. lolz = Lenke til kommentar
EVH Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 For å rette opp noen misforståelser her; Jeg bor ikke på bygda, og kjenner ikke eierne av kattene, bor i rekkehus og det er Masse hus her. Kan være hvem som helst sine. En annen ting er at det er ikke noe dør til garasjen.. Det er en åpen garasje festa til huset. De gangene kattene er der og pisser er jeg mest sannsynlig borte fra huset eller sitter å ser på film eller no. Jager dem selvfølgelig bort uten problemer når jeg ser dem takk for tips forresten. Noen som har litt mer spesifikt tips om hvordan type gift man kan bruke? Noen som har hatt samme problem? Har prøvd det meste som er foreslått her før.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Skrem vettet av de.. En gang det sto en i trappa i garasjen smekket jeg igjen døren.. skrudde på kompressoren, og tok pistolen og "skjøt luft" mot den.. Så godt at jeg traff katta..Klarte såvidt å stå samtidlig som hårene blåste opp.. Et annet triks er hageslange.. eller lokke på de, for så å dyppe de i en bøtte med vann ( da man vasker bil f.eks) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg