Gå til innhold

Riktig CPU til mitt bruk?

hagern

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat gått til anskaffelse av ny PC! Grunnet litt penge mangel har jeg ikke bestilt skjermkort og CPU enda, ønsker derfor litt hjelp til å velge riktig CPU til mitt bruk.

Følgende er bestilit:

SilverStone LC17

DFI LanParty nF4 Ultra-D Sokkel 939

1 GB Ram

250 GB Samsung SpinPoint SATA

NC DVD Brenner.

NorthQ 400W PSU

Skal i hovedsak brukes som en allround PC, endel media avspilling, litt spilling av BF2 og generel bruk.

Hvilken CPU bør jeg velge? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BF2 og du kjøpte 1gb RAM?

Hvilket skjermkort skal du ha i maskinen?

AMD Athlon 64 3700+ kan jeg varmt anbefale, eventuelt en AMD Athlon 64 X2 3800+ (dual-core)..

5607990[/snapback]

Har ikke valgt skjerm kort enda, men da jeg ikke er noen Hardcore gamer har jeg sett på et GeForce 68oo GS kort, men ikke tatt noen avgjørelse på dette enda. Jeg spilte BF2 på min gamle maskin med 1gb ram uten problemer, og som sagt så er det plass til mer penger på kontoen min... :(

Lenke til kommentar
Det er en heller kjent sak at BF2 yter bedre med mer RAM...

5608310[/snapback]

Har 2GB og kan bekrefte det :D

Men så har jeg også 6800GT SLI.... AMD 64 4000+ så kan ha noe med resten av systemet å gjøre og :p

OG bare så vi har det klart... to 6800GT som kjører på ultra hastigheter eier iallefall et 7800GTX kort. Jeg fikk over 10k i 3dmark05... ligger i den tråden.. orker ikke å grave frem link siden det e leeeeeeenge siden gjør det selv heller.. :w00t:

Endret av chills
Lenke til kommentar

5608310[/snapback]

Uansett så får man forholdsvis mye bedre ytelse ved å bruke de pengene på et bedre skjermkort eller cpu.

5625795[/snapback]

Ikke nødvendigvis i BF2.... grunn? Minnehakking. - Gjelder dog bare i høyere oppløsninger. Du kan ha så bra CPU og skjermkort du vil, men hvis spillet må vente på at data blir lasta fra harddisk til RAM blir det hakking uansett :)

Hvis du har tenkt å spille BF2 med høye grafikksettings i mer enn 1024x768 ville jeg ikek vurdert mindre enn 2GB ram...tro meg jeg har prøvd. (specs i profil) Måtte spille med 1GB i helga p.g.a. defekt ram brikke og det hakka som F. med alt på high i 1280x960...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

5608310[/snapback]

Har 2GB og kan bekrefte det :D

Men så har jeg også 6800GT SLI.... AMD 64 4000+ så kan ha noe med resten av systemet å gjøre og :p

OG bare så vi har det klart... to 6800GT som kjører på ultra hastigheter eier iallefall et 7800GTX kort. Jeg fikk over 10k i 3dmark05... ligger i den tråden.. orker ikke å grave frem link siden det e leeeeeeenge siden gjør det selv heller.. :w00t:

5608353[/snapback]

okey, men hva at jeg har 2 ganger 7800gtx da??, må bare skryte litt

Lenke til kommentar

5608310[/snapback]

Uansett så får man forholdsvis mye bedre ytelse ved å bruke de pengene på et bedre skjermkort eller cpu.

5625795[/snapback]

Ikke nødvendigvis i BF2.... grunn? Minnehakking. - Gjelder dog bare i høyere oppløsninger. Du kan ha så bra CPU og skjermkort du vil, men hvis spillet må vente på at data blir lasta fra harddisk til RAM blir det hakking uansett :)

Hvis du har tenkt å spille BF2 med høye grafikksettings i mer enn 1024x768 ville jeg ikek vurdert mindre enn 2GB ram...tro meg jeg har prøvd. (specs i profil) Måtte spille med 1GB i helga p.g.a. defekt ram brikke og det hakka som F. med alt på high i 1280x960...

5626738[/snapback]

dette er helt rett, jeg hadde det problemet, 4800 2,4 x2, 2 mb l2 cache, 2x 7800gtx, 512 mb gddr3, asus a8n sli-deluxe, og 1 gb pc 2700 ram, et reint helvette...!, men med 4x1 gb pc 3200 godbriker på 668 mhz suser alt forbi... jeg opplever ikke lag om jeg spiller bf og quake 4 samtidig i split screen, har prøvd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...