Gå til innhold

WD 80GB 2MB Cache

Makki

Anbefalte innlegg

Har satt opp RAID O i dag, 2 x WD 80GB 2MB Cache. Den funker fint med tre partisjoner c,d,e.

Jeg har også en WD 80GB 2MB Cache som jeg vil bruke.

Den satt jeg opp som MASTER på Primary Ide kontrolern. Finner den i BIOS men ikke i windows.

Det er nyinstalert Windows XP Corporate Edition Service Pack 1 Integrated.

Har også installert nyeste VIA drivere.

Hovedkortet mitt er et ABIT KX7-333R.

PLZ, HELP. Det ligger masse backup på denne disken og windass nekter selfølgelig å finne den;((

MVH

MAKKI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var litt forvirrende. Forklar hvordan oppsetter er.

Så vidt jeg skjønnte hadde du 2 stk 80GB i raid0 på raid-kontrolleren (IDE2 og IDE3) som C: D: og E: ligger på, og en 80GB på IDE0 der en partisjon til ligger på.

Stemmer det? Og Windows finner ikke den siste av de tre 80GB'ene?

Lenke til kommentar
Quote:

Simen1 skrev (2002-09-18 13:04):

Det var litt forvirrende. Forklar hvordan oppsetter er.

Så vidt jeg skjønnte hadde du 2 stk 80GB i raid0 på raid-kontrolleren (IDE2 og IDE3) som C: D: og E: ligger på, og en 80GB på IDE0 der en partisjon til ligger på.

Stemmer det? Og Windows finner ikke den siste av de tre 80GB'ene?

Simen1 det så han må gjøre er å legge den til, Men eg vet ikke måten han gjør det. Så det er derfor eg skriver til deg og håper du vet hva eg sikter til.
Lenke til kommentar

Har sier han har masse backup på disken som han vil bruke. Jeg tror ikke han vil legge den til raid-arrayet.

Tipper den er der for å ha backup på de viktigste filene fra 160GB-arrayet.

Problemet er vel at den ikke dukker opp i windows selv om alt er tilkoblet IDE0 og tilsynelatende i orden? Eller har jeg missforstått?

Lenke til kommentar
Quote:

Simen1 skrev (2002-09-18 14:52):

Har sier han har masse backup på disken som han vil bruke. Jeg tror ikke han vil legge den til raid-arrayet.

Tipper den er der for å ha backup på de viktigste filene fra 160GB-arrayet.

Problemet er vel at den ikke dukker opp i windows selv om alt er tilkoblet IDE0 og tilsynelatende i orden? Eller har jeg missforstått?

Nei ikke til raiden da mister han alt på disken. Windows vet ikke at det er noe disk så han må legge den til. Eg har aldri gjort det på min pc så eg vet ikke femgangs måten. :razz:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...