Tafsen Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 I denne artikkelen står det suspend-to-ram verken fungerer i Mandrake, FC eller SuSE uten problemer. Finnest det ein distro der det er mogleg å få dette til å fungere problemfritt?? Eg har ikkje fått dette til i (K)Ubuntu Lenke til kommentar
whoi Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det kommer jo veldig ann på om noen har implementert det nødvendige i driverne du bruker for at sleep skal fungere. På min laptop (AOpen 1557) så har det fungert lenge, i både Gentoo og (K)Ubuntu, som er de eneste jeg har prøvd. Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 På min laptop (855GM) så fungerer suspend på kernel (vanilla) 2.6.13.x og 2.6.15.x. Hadde problemer med standard X.org 6.8.2, måtte legge til et par patcher så fungerte den fint. Har nå X.org 6.9 og der fungerer alt perfekt (problemet lå i i810-driveren). Det eneste jeg må gjøre før jeg suspender maskinen er å slå av nettverket. Dette er i Slackware. Har også testet maskinen i Ubuntu, alt jeg trengte å gjøre der var å sette ACPI_SLEEP=true i /etc/default/acpi-support. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Siden jeg ikke har laptop har jeg ikke peiling på hva dette faktisk betyr i praksis. Noen som kan lett formulere for meg hva det er å suspendere to ram? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 http://www.webopedia.com/TERM/S/Suspend_to_RAM.html Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 På min laptop (855GM) så fungerer suspend på kernel (vanilla) 2.6.13.x og 2.6.15.x. Hadde problemer med standard X.org 6.8.2, måtte legge til et par patcher så fungerte den fint. Har nå X.org 6.9 og der fungerer alt perfekt (problemet lå i i810-driveren). Det eneste jeg må gjøre før jeg suspender maskinen er å slå av nettverket. Dette er i Slackware. Har også testet maskinen i Ubuntu, alt jeg trengte å gjøre der var å sette ACPI_SLEEP=true i /etc/default/acpi-support. 5611522[/snapback] Så ubuntu i trengte du ikkje å forandre noko på kernel eller X.org? Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Gjorde ingenting med X eller kernel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå