Fredrik_25 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg har lest en god del tråder om eksterne disker her nå, og funnet mange tråder om dette med at de tar kvelden også videre... Hmm.. Er det liksom noe man bare skal regne med det da?? Hva f... er vitsen da! Har selv en Western digital 320GB Media senter.. Er det noen som forøvrig vet om denne er god?? En ting jeg har merket etter å ha hatt den i 1 dag er at den gjør pc vannvittig treg, og at den av og til henger seg, pcen altså.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Tror nok de fleste som opplever at den ikke fungerer lenger ikke er flinke til å bruke "trygg fjerning av maskinvare" som absolutt er anbefalt.. Siden pcen henger seg etter du fikk den eksterne, har du prøvd andre usb porter? Lenke til kommentar
Fredrik_25 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Tror nok de fleste som opplever at den ikke fungerer lenger ikke er flinke til å bruke "trygg fjerning av maskinvare" som absolutt er anbefalt.. Siden pcen henger seg etter du fikk den eksterne, har du prøvd andre usb porter? 5607483[/snapback] Nei det har jeg ikke, men det kan være det at de annbefaller bruk av firewire og usb samtidig som er tingen, det har jeg ikke prøvd.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Slå av NTFS logginga(sånn statetikk ting). Kanskje det hjelper? Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Trekstoren min døde for noen par uker siden. Hadde skrudd av maskinen før jeg tok med meg disken, så var ikke utrygg fjerning. I og med at jeg kjøpte den på Snogard.de og det fremdeles var et par uker til jeg skulle til tyskland igjen bestemte jeg meg for å se om selve disken var i live, noe den altså var.. så var kontrollerkortet som hadde sakt takk for seg. Det snodige er at det fremdeles funker like greit til USB2.0 hub.. Har sjekka litt rundt på tyske forum og det ser ut til at i alle fall Trektsor har gitt en del kunder hodebry, vet ikke med de mere kjente merkene. Personlig regner (håper?) jeg med at de eksterne diskene skal ha en holdbarhet som tilsvarer interne disker, så lenge man behandler dem med en viss forsiktighet naturlighvis. Men allikevel, så lenge du ikke kaster den rundt mens den er i gang er det jo egentlig utrolig hva en HD skal klare i dag.. Har bestemt meg for å få tak i en ny ekstern disk, men må inrømme at jeg ble litt bekymra når disken funka helt fint til jeg bytta maskin.. neste gang blir det i alle fall merkevare. Men så er jeg faktisk litt skeptisk til WD etter at mine to 6 måneder gamle 160gb disker ga seg samtidig etter en helt vandlig reboot, litt kjipt å miste nesten 300gb, spesielt når du er på lan midt inne i de svenske urskoger.. Så jeg henger meg vel egentlig på her jeg, og spør om det virkelig er så vanlig at eksterne disker tar kvelden sånn helt uten videre? Er det noen merker som er mye mere pålitelige enn andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå