Milzit Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg har en WRT54G og leiligheten er i 2. etasje. Skulle hatt kontakt i kjellerboden, men det er litt for dårlige signlarer nå. Det er murhus ifra 1950 tallet.. Vil en retningsbestemt antenne på WRT54G og/eller på PC'en hjelpe på dette? Noen som har noen anbefalinger? Hvis jeg bytter til firmwaren på http://www.dd-wrt.org/ vil rekkevidden bli bedre? Hørte at denne hadde støtte for QOS. Det hadde vært intersant hvis jeg kunne fått priorioert trafikk ifra IP telefon adapteret. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Har du prøvd å vri antenna på aksesspunktet? Det høres kanskje døvt ut men en vanlig dipol antenne har forsterkning i horisontalplanet. Det betyr at signalene er ganske svake i lengderetningen til antenna. Lenke til kommentar
Milzit Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Nei, har ikke gjort det..far prove meg litt frem. Diplon antenne er det som standard sitter pa aksesspunktet? Sa man bor prove seg frem med andre retninger enn antennen peker imot der mottageren star.. Hvis det ikke funker burde det vel hjelpe med ekstern antenne? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Dipol pleier å være standard på aksesspunkt ja. Hvis antenna peker rett opp vil du få dårligst dekning rett over og rett under. Best dekning til sidene. Har dessverre ikke noen bra tegninger for hånden... Prøv deg fram med ulike vinkler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå