Gå til innhold

Bygge om Bærbar LCD til å kunne brukes i en Bil

Anbefalte innlegg

Hei der. Har en Defekt Bærbar PC, Jeg vet at Skjermen er helt i orden. Noen som vet om det lar seg gjøre å få denne i gang igjen uten resten av den bærbare. Dvs Jeg har en Mini-itx jeg skulle ha bygd inn i en bil, men synes en 7" skjerm var noe puslete. Det er kanskje for komplisert å bygge om.

HJÆLP.

Det blir en Carputer Delux om dette lar seg gjøre.

Det er en Compac Armada E500 som er maskinen som er ødelagt.

Noen som vet. ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel teoretisk mulig i alle fall. Problemet blir å splitte / skjøte den flate kabelen til skjermen inn på en annen kabel som du kan koble til et skjermkort. I tillegg trenger laptopskjermen strøm til baklys som den ikke får fra skjermutgangen på pc'en din.

Men som sagt; Finner du koblingssjema for laptopen din (hvilke ledere i kabelen som er hva) er det i alle fall teoretisk mulig.

PS. Var faktisk inne på tanken selv en gang. Planen var å dele en laptop i 2 deler (skjermen og resten av maskinen separat med lang ledning imellom) og montere skjermen i dashbordet om selve maskinen under passasjersetet med trådløst tastatur / mus og ledning inn på aux-utgangen på stereoanlegget, men jeg mista motet når jeg så hvordan kabelen mellom skjerm og resten inni maskinen var.

Edit: Spesifisering

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar

Vanlige skjermkort kan ikke kobles direkte til laptopskjermer. Det hjelper ikke å finne ut hvilke ledere som er hva, signalene passer bare ikke sammen.

Det kan la seg gjøre med en spesiell kontroller, men slike er ikke lett å få tak i, og det blir like dyrt som å kjøpe en ny skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...