Delorian Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei Jeg har et konsept på en hjemmeside som krever at jeg har en database på den siden, samt mulighet for innlogging av forskjellige brukere, automatisk sending av mail basert på brukernes instillinger og alt som måtte høre til. Men jeg vet ikke hvilker programmeringsspråk eller program jeg skal bruke. Det finnes mange løsninger som lar meg gjør dette som php/asp/coldfusjon osv Det eneste kriteriet jeg har er at det ikke krever en egen server bortsett for webhotellet som hoster siden, med mindre det er muligheter for å leie serverplass rimelig. Hva anbefaler dere meg Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Har du server allerede? For hvis du har det må du jo nesten bruke det serveren støtter? Skal ikke påstå at jeg vet veldig mye om forskjeller/fordeler og ulemper med alle de forskjellige, men php og MySQL er ganske lett å komme seg inn i, og også lett å finne ferdige scripts til. Lenke til kommentar
Delorian Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Nei jeg har ikke noen server enda, bare sett på forskjellige tilbud rundt forbi (domeneshop osv). Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 php er anbefalt. det er det mest utbredte server side språket på nettet idag, og det vil dermed ikke være problem å finne ferdig programvare skrevet i php. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå