Inc Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 du harjo vitara med rwd og 4wd når du vil.... Merkelig nok har den 280 nm... men bare 80 hk.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jimny har også RWD/4WD, den er skikkelig bambi på isen med RWD i hvertfall. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Men hvilke alternativer har man hvis man skal ha RWD? Bmw, eldre volvo, noe mer? 5768686[/snapback] Mercedes? 5769375[/snapback] Lexus, Opel Omega, Nissan 200SX, Toyota MR2, Mazda MX5, Porsche.. 5769907[/snapback] Ferrari, Lamborghini (kanskje 4WD de?), Pangani, Koeningsegg(?) (Kinderegg) og de fleste andre superbiler.. Saab er verstingbilen Alltid feilhjulstrekk på de.. Selv om motoren var langsstilt (hvertfall på de litt eldre modellene) så har de montert girkassa foran og på en finurlig måte fått fwd på den.. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 De fleste eldre Opeler, pluss Speedster (Turbo), Honda S2000, Honda NSX, Skyline minus GT-R, Nissan 300zx osv.. Rimelig mange biler som har RWD, egentlig. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 De fleste eldre Opeler, pluss Speedster (Turbo), Honda S2000, Honda NSX, Skyline minus GT-R, Nissan 300zx osv.. Rimelig mange biler som har RWD, egentlig. 5781653[/snapback] Skyline GT-R har i utganspunktet RWD, men kobler inn 4WD etter behov, altså ikke permanent 4WD. Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Det at dere går ut sånn handler kanskje litt om umodenhet? Jeg kjøpte FWD som førstebil og er sinnsykt glad for det.. Grunner kommer her: #1: Jeg ville ha lappen litt mer enn 1 uke. #2: Jeg ville ikke kjøre meg i hjel før jeg hadde fått erfaring. #3: Flere kamerater av meg har smelt, blitt tatt for sånt tidligere, eller skadet seg selv og andre etter å ha hatt lappen kortere tid.. de er de TÅPELIGSTE grunnene jeg har sett i HELE mitt liv, #1:om du ikke klare å beholde lappen mer enn en uke skulle du ikke hatt lappen i det hele tatt #2:men det er greit å kjøre seg ihjel når du HAR fått erfaring? dessuten hjelper erfaringen lite fra fwd når du går over til rwd, klarer du ikke å holde en bmw316 på veien under vanlig kjøring burde du IHVERTFALL ikke hatt lappen (morra mi kjører en jo!) #3: DET ER HELT ANDRE FAKTORER ENN VALG AV TREKKHJUL SOM GJØR AT FOLK KRÆSJER Endret 20. mars 2006 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 #3: DET ER HELT ANDRE FAKTORER ENN VALG AV TREKKHJUL SOM GJØR AT FOLK KRÆSJER 5782206[/snapback] andre faktorer inkludert valg av trekkhjul Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) og pass på å bruke ordet "drifte" i hytt og gevær. 5768690[/snapback] Hehe, syns jeg hører småunger snakke om drifting, drifte og lignende hele tida. Mange tror man "drifter" bare man legger ut ræva og provoserer fram en kontra som man klarer å hente inn igjen. Selv om jeg ligger sidelengs i forskjellige svingkombinasjoner, kjører åttetall og hva det nå enn måtte være med bakhjula spinnende så kaller jeg det ikke drifting fordi... 5769055[/snapback] veit du i det hele tatt hva ordet betyr? du trenger ikke ha fultt satt opp bil og publikum for å kalle det drifting vetu, sladder du et stort åttetall(ikke donuts nei, men en lang drift) med fullt hjulspinn og god fart er det drifting ifølge meg ihvertfall, de som er enda verre enn driftewannabeesa er idiotene som tror de er så jævlig gode til å kjøre fordi de hadde en utslitt volvo 740 en gang i tia. sånn jeg ser det er -skrensing=kjøre så hardt at hjula slipper slædding=få ut rompa og drifting=holde så breit som mulig lengst mulig med mest røyk og hjulspinn SAMMA hva man bruker eller hvor, om det ikke kommer røyk fordi du drifter på snøen med en 240tic, er det fortsatt drifting? kaller du det ikke å spille golf selv om du ikke fikk hole in one? edit:typos Endret 20. mars 2006 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 #3: DET ER HELT ANDRE FAKTORER ENN VALG AV TREKKHJUL SOM GJØR AT FOLK KRÆSJER 5782206[/snapback] andre faktorer inkludert valg av trekkhjul 5782761[/snapback] alle kompisene mine som har kræsja har kræsja pga fart og/eller uoppmerksomhet, en kompis av meg ligger sidelengs HELE tia, gjett hva han dreiv med når han taka? raca på en rett strekke som endte opp i fartsdump og sving. hadde gått enda verre om han ikke hadde fått lagt opp bilen, noe som vill vært umulig med en fwd. du ser folk treffer tunellvegger, kræsjer i bilen som kjører foran, kjører på folk i rundkjøringer, skal love deg 1% av ulykkene skyldes at bilen var bakhjulsdreven, og da er det fordi folk ikke kan bruke redskapet. Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) veit du i det hele tatt hva ordet betyr? 5782821[/snapback] Såså, liker bare ikke hvordan ordet "drifting" brukes. Kjenner godt til ordet, og de mange forskjellige teknikkene som brukes for å legge ut bilen. For meg høres det bare fjernt ut å si noe sånt som "skal ut på parkeringsplassen og drifte", hvis jeg bare kjører rundt og koser meg med litt sideways action btw: koser meg skikkelig når jeg klarer å kontrollere bilen fram og tilbake mellom diverse hindre og stolper. Herlig å ligge sidelengs en vei, for så å provosere fram en kontra som man holder rundt vognskjulet og deretter en ny kontra som man drar rundt lyktestolpen like ved og så en stoooor u-sving før man tar runden enda en gang. Det å kontrollere bilen/sladden med gassen får en helt ny betydning. Det er ikke bare å trampe til og styre imot. Ekstra moro da jeg har automat = vanskeligere ifølge enkelte "forståsegpåere" . Ikke så moro å bare kjøre ukontrollert rundt med bakhjula spinnende. Moro å lage sirkler også (typ 60-70 meter i diameter), har ikke sett noen andre, blant lokalheltene iallefall, som gjør noe lignende Endret 20. mars 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Dama er vant til FWD, og da hun kjørte med min mercedesen, kom hun rask i grøfta fordi hun ga gass da bilen begynte å miste bakkekontroll og da ble det bare tull.. Ergo, det spørs på sjåfør! Folk som har peil, kan bare trygt kjøre med RWD i glatt sving og greier. Men med folk som dama mi er det best med FWD da.. 5619609[/snapback] Akkurat! 5621160[/snapback] Men skjer det samme andre veien? Ein som alltid har kjørt RWD, korleis vil vedkommande talke FWD? 5621212[/snapback] Det går helt fint å gå andre veien. Vraka nettop Taunusen (R.I.P) og kjøpte en passat. Og det var en særdeles lett overgang. Eneste som er uvant er at den har lettere for å gå rett frem, og ræva slipper i helt andre situasjoner enn med RWD. Så alt i alt vil jeg si at jeg liker RWD best uansett situasjon. Kjenner man bilen, er ikke fremkommelighet noe problem heller med RWD. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Men hvilke alternativer har man hvis man skal ha RWD? Bmw, eldre volvo, noe mer? 5768686[/snapback] Volvo hadde jo RWD helt fram til 1997 ca.. Er jo ikke såå gammelt det.. åsså så pene de siste var.. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Men hvilke alternativer har man hvis man skal ha RWD? Bmw, eldre volvo, noe mer? 5768686[/snapback] Volvo hadde jo RWD helt fram til 1997 ca.. Er jo ikke såå gammelt det.. åsså så pene de siste var.. 5798918[/snapback] Også ansatte de tydeligvis en idiot av en sjef som ikke har greie på og interesse for å kjøre bil Endret 23. mars 2006 av MicrolaXx Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Dere som kimser av FWD, har dere egentlig kjørt en fwd bil med 300-400 hk på hjulene og gode dekk ? Neppe. Er sikkert bare rykter dere har hørt, så dere har sannsynligvis NULL erfaringsgrunnlag. Kjørbarheten til en fwd bil med 350-400 whp er god, kjempegøy å kjøre. I usa er fwd hotrodding veldig populært for tiden. Kjøre fra en RS4, dodge viper eller NSX er det minste problem med en godt trimmet turbocivic eller prelude. Lenke til kommentar
exs Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Dere som kimser av FWD, har dere egentlig kjørt en fwd bil med 300-400 hk på hjulene og gode dekk ? Neppe. Er sikkert bare rykter dere har hørt, så dere har sannsynligvis NULL erfaringsgrunnlag. Kjørbarheten til en fwd bil med 350-400 whp er god, kjempegøy å kjøre. I usa er fwd hotrodding veldig populært for tiden. Kjøre fra en RS4, dodge viper eller NSX er det minste problem med en godt trimmet turbocivic eller prelude. 5995697[/snapback] man kommer seg ingen vei med 3-400hk på forhjula uten og ha investert i en diffsperre da... ligger vel på rundt 15k her i landet eller 4,5k fra statene Endret 27. april 2006 av exs Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Fwd er så klart ikke like morro å kjøre, men har noen fordeler. 1. Enklere å kjøre, mer kontrollert 2. bedre utnyttelse av hk, da du ikke mister effekt via akselen 3.Bedre akselerasjon 4.spinner mindre minus er jo såklart at du ikke kan drifte like bra, men kan fint få bakhjula til å slippe med fwd også og litt mer harry og stå å burne med brekket på litt offtopic: Skal jeg ha fwd skal det være en Honda med spoon motor (maaaase turtall). Skal jeg ha rwd skal jeg ha Skyline R33 gts-t eller Silvia s15 4wd: Lancer evo IV/V eller Mazda 323 GT-R *drømme* Endret 27. april 2006 av mushi Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Noen som vet om Lexus IS200 har bakhjulstrekk? Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Kjøre fra en RS4, dodge viper eller NSX er det minste problem med en godt trimmet turbocivic eller prelude. 5995697[/snapback] En viper mot en turbomata civic . Gateslicks og en skikkelig dragway med trackbite. Og da vinner civic'en? Må være rimelig gode dekk da, for å få effekten ned i bakken. Tyngdepunktet blir jo som kjent forskjøvet bakover ved start... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Kjøre fra en RS4, dodge viper eller NSX er det minste problem med en godt trimmet turbocivic eller prelude. 5995697[/snapback] En viper mot en turbomata civic . Gateslicks og en skikkelig dragway med trackbite. Og da vinner civic'en? Må være rimelig gode dekk da, for å få effekten ned i bakken. Tyngdepunktet blir jo som kjent forskjøvet bakover ved start... 6002017[/snapback] Hmmm.. tror jeg ville hatt en Viper fremfor en Civic any day of the year! Uansett hvilken bil som kjører fortest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå