Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

FWD: Hvorfor? NULL kjøreglede...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men neida, ikke noe galt i FWD, det setter ihvertfall en effektiv stopper for "leking" med bilen, også kalt sladding!

5667737[/snapback]

 

 

Neida :)

Har selv kjørt en vinter med piggdekk forran og sommerdekk bak, moro det, men om det er noe lurt?

Nei..

Lånte aldri bort bilen, så så lenge jeg var klar over "problemet" og var forberedt så gikk det bra...

 

Var moro at rompa bare "hang" på slep ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noe som virkelig er skummelt er Toyota Hiace RWD med tomt bagasjerom og dårlige dekk på glatte vinterveier. Da sitter du konstant med følelsen av at ræva på bilen hele tiden prøver å kjøre forbi deg.

5668723[/snapback]

det er jo verdens beste følelse :) det er da du kontrastyrer og koser deg

 

selvfølgelig ikke verdens morsomste bil, men på snø synes jeg ALT med rwd og 4wd er gøy, men jo mer egna bilen er jo bedre er det. nå er jeg i verste lekealderen og da :p

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
det er jo verdens beste følelse  :)  det er da du kontrastyrer og koser deg

 

selvfølgelig ikke verdens morsomste bil, men på snø synes jeg ALT med rwd og 4wd er gøy, men jo mer egna bilen er jo bedre er det. nå er jeg i verste lekealderen og da :p

5726447[/snapback]

 

Det er moro helt til du legger opp en fiiiin sladd til venstre i et kryss, med en parkert buss på innsida med politiet skjult bak. Da blir det plutselig verdens verste følelse :p

 

Unnskyldninga "beklager det er glatt, bilen min har diffbrems og automaten hoppa ut og inn av gir" er en skikkelig lifesaver :)

Lenke til kommentar
det er jo verdens beste følelse  :)  det er da du kontrastyrer og koser deg

 

selvfølgelig ikke verdens morsomste bil, men på snø synes jeg ALT med rwd og 4wd er gøy, men jo mer egna bilen er jo bedre er det. nå er jeg i verste lekealderen og da :p

5726447[/snapback]

 

Det er moro helt til du legger opp en fiiiin sladd til venstre i et kryss, med en parkert buss på innsida med politiet skjult bak. Da blir det plutselig verdens verste følelse :p

 

Unnskyldninga "beklager det er glatt, bilen min har diffbrems og automaten hoppa ut og inn av gir" er en skikkelig lifesaver :)

5726638[/snapback]

 

"beklager jeg brukte 50 meter på å rette opp bilen på full gass" :tease:

Lenke til kommentar
Men neida, ikke noe galt i FWD, det setter ihvertfall en effektiv stopper for "leking" med bilen, også kalt sladding!

5667737[/snapback]

 

 

Neida :)

Har selv kjørt en vinter med piggdekk forran og sommerdekk bak, moro det, men om det er noe lurt?

Nei..

Lånte aldri bort bilen, så så lenge jeg var klar over "problemet" og var forberedt så gikk det bra...

 

Var moro at rompa bare "hang" på slep ;)

5673105[/snapback]

 

Tenk så mye mer morro du kan ha det når det faktisk drar bak da!

Endret av Nordz
Lenke til kommentar

Jeg har vært FWD fan en god stund, helt til jeg chip-trimmet Passaten til 140/310nm.

 

Den akser som et dyr, men når jeg virkelig prøver å akse ordentlig, kan du garantere at bilen vrikker og vrir seg som om mann kjører fort på glattisen, og det kan jeg love dere er skremmende...

Lenke til kommentar
Jeg har vært FWD fan en god stund, helt til jeg chip-trimmet Passaten til 140/310nm.

 

Den akser som et dyr, men når jeg virkelig prøver å akse ordentlig, kan du garantere at bilen vrikker og vrir seg som om mann kjører fort på glattisen, og det kan jeg love dere er skremmende...

5766978[/snapback]

Derfor du skal ha Syncro :whistle:

Har Syncro med 137 hk og 285 nm selv :love:

Lenke til kommentar
Link

 

250HK i FWD bil?? :no:  hva skal man med det.. blir jo bare stående å spinne...

I svinger går det rett frem når man gasser og det røsker og river i rattet..

Også kan man ikke gjøre det som er aller morsomst med riktig hjuldrift (RWD), å ligge breit og drifte!!

 

Tenk så morsom den lille mazdaen med 250HK ville vært med RWD!!  :dribble:

 

Forhulene skal brukes til å styre med.. punktumfinale.

5607179[/snapback]

Skaff deg et ordentlig understell m/ traction bar osv. så spinner det ikke så mye.

Ser gutta kjører 800 hk FWD drag osv. i statene så ikke kom å si at det spinner vilt og uhemmet.

 

Selv kjører jeg RWD, men ser absolutt potensiale i FWD biler og.

Hver til sitt bruk... og pass på å bruke ordet "drifte" i hytt og gevær.

Lenke til kommentar
og pass på å bruke ordet "drifte" i hytt og gevær.

5768690[/snapback]

 

Hehe, syns jeg hører småunger snakke om drifting, drifte og lignende hele tida. Mange tror man "drifter" bare man legger ut ræva og provoserer fram en kontra som man klarer å hente inn igjen.

 

Selv om jeg ligger sidelengs i forskjellige svingkombinasjoner, kjører åttetall og hva det nå enn måtte være med bakhjula spinnende så kaller jeg det ikke drifting fordi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...