РЦП-88 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 50/50 vektfordeling er mulig selv i en Audi med femmer hengende foran støtfangern, om man flytter alt av radiator, batteri, osv. så langt bak i bilen som mulig (Audi S1) men det løser ikke problemet... Er mer interessert i hvordan selve motoren er plassert og om de har gått bort ifra metoden å ha hele motoren hengende foran forakselen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det er jo en noe konservativ holdning. La oss ikke glemme at Porsche faktisk HAR klart å få motoren hengende på snei utenfor ræva til å fungere. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 I nye Audi A5/S5 samt kommende A4 er det 50/50 vektfordeling.Motoren står cirka rett ovenfor forakselen og stikkakslene er tatt ut ved clutchuset. 8922678[/snapback] Har du bilder av dette? 8954461[/snapback] Nei, dessverre. Er meget lite informasjon å finne om disse enda. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Må si som en klok Brønnøysundværing en gang sa: "Framjulstrækk e jo feiljulstrækk! da kan man like greit ta bussn da!" Personlig mener jeg at forhjulstrekk er greit hvis det trekker bak i tillegg. Min første bil var FWD, etter en vinter som endte i betente vannblemmer i høyrehanda sa jeg; ALDRIG mere forhjulstrekk! Det har jeg siden gjort og det følest bra. Meget bra. Det er en synd at det produserest så lite RWD. RWD var aldrig ett problem i gamledager, men nå har det plutselig blitt det, en kan jo spørre seg hvorfor.. Dere sier dere ser ingen lovlige fordeler med bakhjulstrekk? hva sier dere til en glatt bakke med tung henger? Her er det helt idiotisk med FWD. Ja dere kan prøve å rygge... hehe! Dere nevner at en varebil med bakhjulstrekk er døfødt på vinteren.. Nå er jo en varebil beregnet for last, prøv det. Styring og driv SKAL skillest, jeg ser få fordeler med forhjulstrekk. Endret 27. juni 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Vannblemmer i høyrehanda kan skyldes andre ting å vil jeg tru Det finnes fordeler og bakdeler med både FWD og RWD.. Har opplevd å stå bom stille med en Honda Accord i 10 cm nysnø, fås så å kunne klatre rett opp samme bakken med en senka BMW 320i, men, har også opplevd å ikke komme av flekken med en Mercedes 190E og kunne cruise rundt i en Opel Kadett i samme snømengde uten problem.. Da med samme type dekk, så sier jo litt om forskjellen på bilene.. FWD er heller ikke helt dødfødt å kjøre om du skal ha det gøy på vinteren, og om du kan kjøre FWD, så trenger du heller ikke å bruke brekket for å få den ut i sleng Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Vannblemmer i høyrehanda kan skyldes andre ting å vil jeg tru Det finnes fordeler og bakdeler med både FWD og RWD.. Har opplevd å stå bom stille med en Honda Accord i 10 cm nysnø, fås så å kunne klatre rett opp samme bakken med en senka BMW 320i, men, har også opplevd å ikke komme av flekken med en Mercedes 190E og kunne cruise rundt i en Opel Kadett i samme snømengde uten problem.. Da med samme type dekk, så sier jo litt om forskjellen på bilene.. FWD er heller ikke helt dødfødt å kjøre om du skal ha det gøy på vinteren, og om du kan kjøre FWD, så trenger du heller ikke å bruke brekket for å få den ut i sleng 8958387[/snapback] Mange som tror det er "enten eller". Hva med 4wd? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg er en av de fryktelig kjedelige folkene som stiller opp på banekjøring med en spinkel toliter feilhjulstrekk (forhjulstrekk). Helt siden jeg ble bilinteressert har jeg ikke forstått hva som er så morsomt med "å ligge bredt", og joda jeg har både sittet på med folk som har ligget "godt og bredt", og fått prøvd litt selv opp gjennom årene. Men blir liksom med en breisladd på en lukket parkeringsplass, da er adrenalinet borte og det er egentlig ikke spennende engang lengre. På den andre sida kan jeg ærlig innrømme at jeg absolutt setter pris på publikumsshowet som blant andre hafsengen stilte opp med når han slapp løs udyret. Så, hva har jeg å gjøre på et treff? Jeg elsker adrenalinet jeg får av å prøve meg på raskere og raskere runder. Det har resultet i letting av bilen, mer og mer understell og bremser. For så å ende opp med å se biler med dobbelt så mye effekt som meg blinke seg til side for å slippe meg forbi. Den følelsen er nesten orgasmisk. Hehe. Så tror det ender opp som så mange før har sagt. Det kommer an på smak og behag. Men vi kan da vel leke fredelig sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå