sindre2 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Har vært innpå en side der man hadde et popup-vindu for gjesteboken. Dette synes jeg var genialt og kunne godt ha tenkt meg noe lignende selv. Noen som kan hjelpe meg igang? Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Hvilken type gjestebok tenker du å ha da? En selvlaget/ferdiglaget i php/asp, eller bare en typisk home.no-gjestebok? Er jo kjempelett å lage et popup-script i javascript, har sikkert noe hjemme som kan brukes. Endret 15. februar 2006 av anners Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Under ser du et bilde av den gjesteboken jeg kunne tenkt meg noe lignede som. Hvis du har noe slikt liggende hadde det vært fint om du kunne sendt det til meg Prøv å lag scriptet så enkelt som mulig og så likt som bildet under. Jeg er Noob når det gjelder script, så gjør det enkelt... På forhånd takk! Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Før jeg kan sende/legge ut link til scripts må jeg vite hvilket kodespråk det er snakk om. Har serveren din støtte for php? Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg har ikke phpMyAdmin ihvertfall Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Det trenger du da heller ikke. phpMyAdmin er bare et tilleggsprogram til MySQL, som er en database (som kan kjøres med både php og asp). Prøv å laste opp en php-fil (.php) med innholdet <php echo "Hello World"; ?> som eneste innhold og åpne den i nettleser. Hvis teksten Hello World kommer opp har du php-støtte. Eller du kan bare fortelle meg hvor du har webhotell... Endret 15. februar 2006 av anners Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Hei igjen, litt sent kanskje! Jeg benytter meg av serveren til Home.no og der er det vell ikke php-støtte, eller? Håper på svar! Siden begynner å ta form og gjesteboken står snart for tur Lenke til kommentar
ArneKristoffer Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Home.no har ikkje php-støtte sist gong eg skjekka. Du kan jo prøve http://frac.dk Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Det beste er jo å bytte til frac.dk som ArneKristoffer sier. Men hvis du vil fortsette å bruke home.no så har jo de en egen gjestebokfunksjon da. Er jo bare å linke til den med et lite javascript som gjør at det popper opp i et nytt vindu (har et lite popupscript hvis du trenger det). Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Start og home har php støtte! Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 ikke for noen spesiell reklame eller noe sånt, men dhos.info har bra tilbud på grats host med php og mySQL 100mb diskplass (mere vis du trenger) 300gb trafikk i måneden Ingen reklame Du kan skrive på alle europeiske språk Ingen forumposting php og mySQL De setter stor pris på at du donerer penger eller gir prosenter fra overskudd på reklame,e men ingen tvang. Så jeg ville vel byttet host jeg da (vet aldrig når du trenger php) Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Start og home har php støtte! 5748667[/snapback] home.no har ikke php-støtte. home.no.net (en tjeneste av start.no) har php-støtte. begge er forøvrig gratis, men mulig man må registrere seg via sms eller noe sånt hos start.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå