Gå til innhold

CPU'n trenger hjelp

Bilge^^

Anbefalte innlegg

okok.. jeg starter opp pc'n, går inn i bios, så på temperatur der.. venter og venter.. HELT til CPU er oppi 60_61 grader.. og der stopper det. også; jeg kommer inn i windows.. å da ligger den mellom 45- 50 grader.. (everest home edition) så starter jeg cs: source.. spilt ferdig en time, CPU: nestn 70 grader i everest, som tilsvarer ca 75 - 80 grader på BIOS'N.. PGA dette får jeg lav FPS i source =/ jeg har alt det andre som skal til for at source ikke skal lagge (ge-force 6800 256 minne, i gig ram osv..) jeg lurer bare på hva som skal til for at cpu skal gå NED i temperatur! =/ :p for lite/mye, eller feil satt påkjølepasta? ny vifte..? whatever! bare hjelp meg!:p thnx.. =) :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
okok.. jeg starter opp pc'n, går inn i bios, så på temperatur der.. venter og venter.. HELT til CPU er oppi 60_61 grader.. og der stopper det. også; jeg kommer inn i windows.. å da ligger den mellom 45- 50 grader.. (everest home edition) så starter jeg cs: source.. spilt ferdig en time, CPU: nestn 70 grader i everest, som tilsvarer ca 75 - 80 grader på BIOS'N.. PGA dette får jeg lav FPS i source =/ jeg har alt det andre som skal til for at source ikke skal lagge (ge-force 6800 256 minne, i gig ram osv..) jeg lurer bare på hva som skal til for at cpu skal gå NED i temperatur! =/ :p for lite/mye, eller feil satt påkjølepasta? ny vifte..? whatever! bare hjelp meg!:p thnx.. =) :yes:

5607097[/snapback]

1 : For lite informasjon til å kunne hjelpe deg

2 : Hva mener du med "for lite FPS" konkretiser

3 : Hva med andre syntetiske tester som kan underbygge dette.. ! Annet enn CPU'en min er for varm CS: S går dårlig..! (F.eks kjør 3dmark rett før du spiller og rett etter at du er ferdig med å spille)

4 : Du er bombesikker på at det ikke er andre ting som kan spille inn som forårsaker FPS dropp (varmt skjermkort kan autonedklokke seg, dette vil garantert føre til FPS dropp)

Lenke til kommentar

5607097[/snapback]

1 : For lite informasjon til å kunne hjelpe deg

3 : Hva med andre syntetiske tester som kan underbygge dette.. ! Annet enn CPU'en min er for varm CS: S går dårlig..! (F.eks kjør 3dmark rett før du spiller og rett etter at du er ferdig med å spille)

4 : Du er bombesikker på at det ikke er andre ting som kan spille inn som forårsaker FPS dropp (varmt skjermkort kan autonedklokke seg, dette vil garantert føre til FPS dropp)

5607548[/snapback]

Biosen din som er fucka :D oppgrader bios så løser det seg ;)

Hadde 100 i bios engang og 25 i windows ;)

Lenke til kommentar
takker mye for all hjelp så langt :) jeg har pentium 4- 3 ghz, 3 stk 120 mm vifter i kabinettet (nemesis kabinett) å ei under strømforyninga.. lufting i pc'en er helt ok.

5610356[/snapback]

Fremdeles alt for lite informasjon..

Svar på de 2 av de 3 spørsmålene, så kanskje det går å hjelpe deg skikkelig... :roll:

Lenke til kommentar
QUOTE(Bilge^^ @ 15/02-2006 : 16:54)

takker mye for all hjelp så langt  jeg har pentium 4- 3 ghz, 3 stk 120 mm vifter i kabinettet (nemesis kabinett) å ei under strømforyninga.. lufting i pc'en er helt ok.

Fremdeles alt for lite informasjon..

Svar på de 2 av de 3 spørsmålene, så kanskje det går å hjelpe deg skikkelig...

Såså.....ikke vær så streng da! :tease:

On topic:

Har du en Pentium 4 3.0E (Prescott), så er det vanlig med temperaturer på 60 grader+. BIOS og andre programmer som måler temperaturer kan sjeldent sammenlignes. At BIOS viser litt høyere temperatur i forhold til f.eks Everest eller Sisoft Sandra er helt vanlig. Jeg vil anbefale deg å oppgradere BIOS visst du har mulighet til det.

Har du orginal CPU kjøler? Visst ja, kan det være en idè å kjøpe en ny og bedre kjøler får å få tempen ned. Thermaltake og Zalman lager mange gode kjølere (pluss mange andre)! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...