Gå til innhold

Musen Henger plutselig, men ikke dataen!

Anbefalte innlegg

Heisann

jeg har et problem med at Musa plutselig henger, men ikke dataen.. Det skjer en gang i blandt ikke ofte.. Problemet hadde jeg i Winxp en gang men så plutselig bare fungerte det 100 % igjen... men så installa jeg Win2k her om dagen og problemet fortsatte.Jeg har også testet 3 forskjellige muser. så er ikke musen som er problemet. Jeg har testet alle USB portene inkl bracketten.. så det er ikke portene.. Så problemet må være For lite strøm til USB portene eller USB Driverene i Win ?

Noen som har noen inspill her ? evnt hatt samme problem ?

Endret av Ken@th
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problemet... Hos meg virker det som filsystemet er i ulage... kjører chkdsk og defragmenterer, om dette ikke funker så er eneste løsning å formatere, om dette igjen slår feil er det mest sannsylig disken som synger på siste verset. Klarer ikke å avgjøre helt hva som er feil... Har du sjekket i hendelsesliste om du får opp noe der?

Jeg har fått skikkelig heng på disken, får massiv diskfeil ved enkelte tilfeller.. Skjer ikke så ofte men har skjedd 1 gang per dag, men om det er filsystem eller disk kan jeg ikke avgjøre.. Sjekker det ut nå..

Har kjørt alt mulig systemverktøy på hdd.. Fant selvsagt sector feil, men likevel er feilen litt merkelig.. Vanligvis så henger programmene, mens musa kan røres.

Blir bytte av systemdisk i løpet av dagen vil jeg tru..

Lurer på om det ikke er et program som gjør dette?!

Jeg hadde installert pplive, og trudde det var dette, men så er ikke tilfelle ser det ut til...

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg har 10 X 250 GB disker og 3 x 320 WD disker jeg har hatt alle 3 forskjellige WD diskene som systemdisk har hatt litt problemer med RAIDoppsettet mitt , det er det eneste disse diskene er nokså nye.. og har ikke hatt problemer med dem.. har 2x HIPER 580 W PSUer. så strøm er det rikelig med.. ser på USB portene at dem har fått tildelt 500 mA og Musen bruker 100 av disse.. så er et merkelig problem!Og problemet oppstår ALDRI når jeg spiller.. bare når jeg laster, helst når jeg bruker Firefox! Så virker som Software problem mer enn Hardware problem!

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det kan være et slikt problem som 100% cpu bruk problem som man hadde med enkelte avi filer for noen år tilbake.. Kan være en eller annen korrupt fil som jobber ved enkelte tilfeller..

Jeg har kjørt ny system hdd, men det ser ut som problemet vedvarer... hos meg ihvertfall.. hmm

Lenke til kommentar

Ja det kan være en korrupt fil elns.. skal ikke se bort ifra det.. eller så MÅ det være driverene til USB portene\huben. Jeg har testa og oppdatert driveren men den vil ikke oppdatere seg..den finner lixom en bedre ifra WIN.. Så får ikke oppdatert :(

Men disk problem virker veldig merkelig at bare MUSA henger.. Som regel kommer det skrape og skarre lyder.. også henger maskinen ellers kommer "Starter dumping av fysisk minne" fks... Så er et extremt merkelig problem.. Det som er lixom litt spicey er at Musa ikke henger in game..men i windows HVER gang og som regel når jeg surfer\laster!

Lenke til kommentar

Ser ut som problemet endelig kan være borte nå...

Har formatert alle partisjonene, tok sin tid, men det var verdt det om det funker..

Testet først en stund med kun systemdisk og da så det ut til å ikke skje mer.. Har heldigvis ikke mer enn 400GiB...

Hmm, var visst ikke borte her allikevel.. Da må det vel være usb porten eller musa som er i ulage.. Finnes det et program for å sjekke om usb porten sender informasjon kontinuerlig?

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Hum! Veldig merkelig problem dette her. Tydeligvis så snakker vi ( er jeg 90% sikker på) at dette her er Software problem i win eller USB portene som tuller. Skulle hatt USB tastatur så kunne se om tastaturet også hang. Kan være det som skjer at "man tror maskinen henger" men så er det bare USB portene som tuller. for de som kjører Tastatur og Mus på USB, vell å merke.. Vurderer å update biosen nå har jeg en modda bios til mitt K8N Neo2 Platinum kort.. Som er beregnet for overklokking. Så kan være noe tull der....

Lenke til kommentar

Ja det som er har ikke testet med PS\2 overgang, det har jeg ikke heller. Jeg fikk problemet for 2 mnd tid ca. da kobla jeg til digital kameraet og da begynte te og tulle. så kobla jeg ifra digital kameraet som var på USB kabelen hele tiden og vips så var Problemet borte. dette var i WinXP så installa jeg win2k nå nylig 1 ukes tid siden. Så starta problemet igjen. Dream_Lord har du Firefox installa ? Sist nå når musa klikka surfet jeg i Firefox, og mener at jeg har gjort det hver gang musa har klikka!

Utrolig merkelig dette her har surfet rundt på en haug med Forum og søkt, men uten hell!

Da var vi i gang igjen!

Musen hang, og jeg måtte reboote, under booting hang den plutselig akkurat når den skulle starte driverene til musa. ( den blinker ) STOCK sa det bare så hang den. Så her er det tydeligvis software problemer USB 2.0 Driverene elns, som tuller. Skal teste å flashe biosen til standard MSI bios, se om det kan bli bedre, For dette her er merkelig greier.. Når Musen hang så funket INGEN av USB portene ikke med Digital kameraet eller ved Webcam eller noen av musene mine. så her er det tydeligvis USB portene som tuller om det er hardware messigt eller Software messigt, får tiden vise. Holder en knapp på driver problemer ved USB2.0, Kan også være noe i biosen at det blir på en måte ikke satt noe "PCI-Lock fuksjon på USB portene" eller noe slikt..

PS: Musen hang denne gang også når jeg surfet i Firefox, Musen henger bare når jeg er i windows ALDRI når jeg gamer. kan game Cs matcher i 4-5 timer i strekk uten problemer!

Må også legge til at under Update filen som følger med Biosen, ligger denne infoen!

2. This BIOS fixes the following problem of the previous version:

- Improve compatilbility problem with some USB 2.0 devices.

Kan være noe her!

Da var vi et steg nærmere, Biosen er nå flashet gjennom MSI Live Update. Musen hang AKKURAT når jeg starta Flashinga, Da bar det rett av. Merket noe spesielt i denne biosen. "USB Mouse support" stod på Disable som default. I den andre biosen hadde jeg den på Enable som default. Tester nå med denne på Disable.

Endret av Ken@th
Lenke til kommentar

Jeg trur vi har litt forskjellig problem.. Jeg trur jeg har usb problem(mus eller port), for jeg sliter uansett om jeg spiller eller er i windows.

Ditt problem ser ut til å være software relatert.

Kan være musa som synger på siste verset hos meg.. MX500 har stått på kontinuerlig i 3 år nå. :cool:

Skal teste ei annen mus imorgen..

Lenke til kommentar

Henger meg på i denne tråden.

Musa mi henger både i spill og i Windows. Leseren på musa lyser hele tiden mens musa henger, så den får strøm...

Den henger i 2-10 sekunder og det skjer hvert 20 sekund til 5. minutt!

Har forresten Logitech Mx 518

Testa den på en annen maskin og der funka den fint. Sto ikke i alt for lenge da, men...

Lenke til kommentar

Ja PS\2 Overgang vil fungere det kan jeg nesten vedde på!

Her snakker vi ikke om MUSEN som feiler noe. Jeg har testet flere muser!

Her snakker vi om noe tull med USB portene. Virker som de bare "Dør" Men det kommer strøm igomed at musens Laser lyser fortsatt etter den har "dødt"

Lenke til kommentar

Skal ikke juble for tidlig men jeg har løsningen på mitt problem.

Testet selvsagt med ps/2 overgang, men da ble det verre om mulig..

Stakk da ned og fikk meg et nytt nettverkskort, og problemet er borte.. Har bare testet et par timer, men foreløpig ser det lyst ut..

Så test nettverkskortet.. Var ikke det første jeg tenkte på, og tydeligvis ikke dere heller.. :w00t:

Må bare si jeg blir euforisk hver gang jeg finner løsningen på et pc-problem, særlig etter så mye knoting... :dremel:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Hehe, Nettverkskortet faktisk, den var ny! hehe. Merkelig at nettkortet kan skape slike problemer, må være noe IRQ konflikt greier da.. Jeg bruker Intregrert i HK! Og jeg har ikke hatt problem siden jeg oppgraderte biosen til Orginal MSI bios av nyeste. der "USB Mouse support" stod på Disable som standard, og der står den enda! så kan være løsningen på mitt problem :p

Og iogmed at du testet PS\2 overgang så virker det som at vi har 2 forskjellige problemer. fordi når Musen min henger så er alle USB portene døde, men strøm er der, Tastaturet funker fint som da bruker PS\2, men ikke USB portene.

Endret av Ken@th
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...