Gå til innhold

Ny Bærbar til ca 10k.

Anbefalte innlegg

Hallais..

En kompis av meg som skal ha seg ny bærbar, og spurte meg om råd.. Men så har det seg sånn, at jeg er helt grønn på bærbar... Finns jo en mill forskjellige prosessorer der, og skal man ha skjermkort, koster det jo en mill...

Men uansett... Kompisen min sendte meg en link til en Inspiron 6000(t.v) pc fra dell, og spurte om den var grei for prisen... Så da spør jeg dere! =)

Pc'n skal brukes mest til kontor arbeid og til å se på filmer og sånt... Men tipper han vil spille selv om ikke det var et must sa'n, så interigrert dritt tror jeg er uaktuelt... Så den Dell'n så jo egentlig grei ut sånn sett, men er'n ikke litt dyr?

Uansett, hvis noen gidder å komme med alternativer så er "minstekravene":

- 512 MB ram

- 60GB+ (tror han er mer keen på større HDD enn mer RAM f.eks.)

- Ikke interigret skjermkort (går mest i CS 1.6 og Warcraft 3 o.l.)

Det er prosessor'n jeg er mest usikker på... Aner ikke hvilke som er best på hva... Er det Pentium M som er helten på bærbare? Og Celeron er skvip der og? Jaja, ettfett =)

På forhånd takk for svar ;)

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se på SHG Note 8600 (litt merkelig link) Spesifikasjoner: Centrino 740 (1.733GHz - 533FSB), 512MB DDR2-533, 60GB HD (8MB Cache), 15.4” Widescreen TFT, DVD±RW, nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB, 54MBIT WLAN, LAN, Card Reader

5612340[/snapback]

Så den vil være et bedre kjøp mener du? Ser jo at grafikk kortet er bedre, men det er vel det eneste? Får forresten 1GB ram hos dell, hvis den blir bestilt innen en uke, og det tror jeg den blir...

Takk uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...