Kapteinen Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Har hatt et innlegg her før angående samme sak. Altså, jeg har hovedkortet MSI K8N SLI-FI og har problemer under oppstart. Hvis jeg har USB tilkoblet låser den seg, jeg kan ikke koble dem til før jeg er i Windows. Til å begynne med fant den ikke lydenhet heller. Komplett sa jeg måtte oppgradere BIOS, jeg gjorde dette via noe live-update som fulgte med. Lydenheten ble funnet men fremdeles kunne jeg ikke ha USB tilkoblet under oppstart. Jeg har BIOS versjon "award 6.00 pg", men lurer på om det faktisk er noe nyere. Isåfall hadde jeg håpet det fantes en vennlig sjel som kunne gaidet meg til siste versjon (hvis det er noen siste versjon). Holder på å bli gal av dette.... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Trenger ikke oppdatere bios , men i cmos setup under integrated peripherals , finn USB/Kb Storage support og sett den til "Enabled" . Så må du også sjekke HD bootorder at det ikke er noe USB enhet som du har innplugget (USBPen , 4-in1 card reader etc) som legger seg som første bootbare harddisk e.l . Endret 14. februar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei Hvis du har brukt Msi live monitor og søkt + oppdatert skal du ha den siste biosen. Det kan hende feilen ligger et annet sted enn biosen. Bruker du usbene på hk skal disse virke. Hvis du har koblet til usb i kabinettet kan det være at du har koblet feil; sjekk ledningene som du koblet til hk. Jeg hadde tatt kontakt med Komplett for å få retur på varen. Lenke til kommentar
Kapteinen Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Jess! nå virker det...det var et skudd ut i det blå, men da jeg gikk gjennom sjekklisten du ga meg kom jeg over en funksjon (boot from other device) og disablet den og da funket det. Takk til dere begge for innspillene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå