ATI9550 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei, Hvordan skal luf-trykket i dekkene være når man har full last på bilen? Da tenker jeg på full bil med 5 pers og masse last. Skal man fyll på mer luft dersom luft-trykket går under normalt trykk? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det varierer frå bil til bil. Kva trykk dine dekk skal ha pleier å stå i stolpen på førardøra. Det er viktig å passe på lufttrykket i alle fire dekkene. Feil dekktrykk kan føre til at det blir slitt feil og du får ikkje optimal kontakt med underlaget, noko som senker kjøreegenskapane til bilen. Meiner å ha lest at når du skal måle trykket og fylle for 5 pers pluss last så skal du ha personane og lasten inni bilen, men skal ikkje sei det for sikkert. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Sjekk tabellen på bensinstasjonen. Der står det vel både full last og en person? Det har liksom alt med dekkdimensjoner og vekt på bil Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det står i instruksjonsboka. Det er faktisk ganske viktig å velge dekktrykk etter hvor mye last du har i bilen. Feil dekktrykk gir feilslitasje av dekkene og kan gi veldig mye dårligere kjøreegenskaper. Lenke til kommentar
ATI9550 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Det står i instruksjonsboka. Det er faktisk ganske viktig å velge dekktrykk etter hvor mye last du har i bilen. Feil dekktrykk gir feilslitasje av dekkene og kan gi veldig mye dårligere kjøreegenskaper. 5607118[/snapback] Har veldig god erfaring med akkurat det du sier, derfor jeg spør hehe. Absolutt alle 4 dekkene på mercedesen min punkterte når jeg var nedi Tyskland, først ble gummien "svidd" av og metall-bindingene i dekket kom tilsynet. Så sprengtes venstre forhjul når jeg låv i venstre feltet på autobanen i 130km, veldig skumle saker, klarte så vidt å styre unna før jeg nesten kræsjet. Og alt dette var PGA feil luft-trykk i dekkene Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Oioioi, ATI9550, det der hørtes skummelt ut Det kunne jo gått riktig, riktig galt det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå