Perra1 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei!, er det noen her som vet om valgfagene man tar på allmennfag har like mye å si på søknad til høyere utdanning som studieretningsfagene? Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 de fleste valgfag er sånne man tar for å fylle på med timer. i de valgfagene som ikke har noe akademisk inhold (fx skolemiljø) får du ikke noe karakter, bare godkjent timer. jeg tror at du får karakter i psykologi og sånne fag (og i så fall teller den like mye som studieretningsfag) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Alle fag har like mye å si på snittet, dersom man får karakterer. cyberPanda; jeg har da aldri hørt om fag man ikke får karakter i? Jeg fikk karakter i friluft, og andre får karakter i skolemiljøforbedringsfaget STEP. Det som er verdt å merke seg, er at noen fag er påkrevd for enkelte utdanninger. Når du velger fag så vil også realfagene belønnes med ekstrapoeng, som legges på det ferdige karaktersnittet. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Alle fag har like mye å si på snittet, dersom man får karakterer. cyberPanda; jeg har da aldri hørt om fag man ikke får karakter i? Jeg fikk karakter i friluft, og andre får karakter i skolemiljøforbedringsfaget STEP. 5611317[/snapback] hmmm intresant. da varierer det nok fra skole til skole, jeg tok valgfag på kontrakt i fjor og jeg fikk bare en D for deltatt på karakterutskriften. det samme gjelder skolemiljøfaget på skolen vår. Lenke til kommentar
Idudi Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Valgfagene (som gir karakter) har like mye å si som alle andre fag du får karakter i, men de gir ingen form for tilleggspoeng (realfagspoeng/fordypningspoeng). Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 På videregående er det mange skoler som har valgfag uten karakterer. Her på hamar er det flust av dem på den yrkesfaglige skolen. Sjakk, Frisør (selv om det er egen frisørlinje..), Film (se på film 2 timer hver uke) m.m, er fag som ikke har karakterer. Hvorfor valgte jeg en 1x som valgfag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå