Gå til innhold

Lyden på A8N32-SLI suger, hva er problemet?

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke.. Har brukt onboard lyd på Asus-hovedkorta en god stund nå, men det siste jeg har kjøpt, A8N32-SLI, som visstnok skulle være et high-end-hovedkort fra Asus har jo lyd som suger hest!

Jeg mener, selve lydkvaliteten kunne jeg levd med, hadde det ikke vært for alt STØYEN.. Om hardisken leser/skriver så HØRER jeg det igjennom-headsettet.. Ganske tydelig også.. Dette gjelder all slags aktivitet datamaskinen gjør.. Hører tilogmed når det leses/skrives til RAM.. Dette må vel være en hardware feil fra Asus sin side?

Er vel ingen driver/software som kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kortet, og opplever i stor grad det du beskriver. Hører for eks. når jeg minimerer/maksimerer vinduer mm. Veldig irriterende, utrolig teit at man ikke bare kan lage et ordentlig integrert lydkort uten støy. Går virkelig ikke ann å leve med.

Får bare holde ut til neste bursdag og X-Fi Fatal1ty FPS! :D

Vurderer sterkt å få tak i et gammelt pci-kort i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Alle integrerte lydkretser med analog ut er plaget av støy (den man hører når man flytter musen, harddisken går eller åpner/lukker vinduer). Den eneste måten å bli kvitt dette på er å enten bruke digital overføring eller kjøpe PCI-lydkort.

Jeg kan selv anbefale den siste metoden da jeg nettopp har gjort dette for å bli kvitt problemet.

Et lydkort til 170-200 kr holder lenge. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...