aMo Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Skjønner ikke.. Har brukt onboard lyd på Asus-hovedkorta en god stund nå, men det siste jeg har kjøpt, A8N32-SLI, som visstnok skulle være et high-end-hovedkort fra Asus har jo lyd som suger hest! Jeg mener, selve lydkvaliteten kunne jeg levd med, hadde det ikke vært for alt STØYEN.. Om hardisken leser/skriver så HØRER jeg det igjennom-headsettet.. Ganske tydelig også.. Dette gjelder all slags aktivitet datamaskinen gjør.. Hører tilogmed når det leses/skrives til RAM.. Dette må vel være en hardware feil fra Asus sin side? Er vel ingen driver/software som kan fikse dette? Lenke til kommentar
paulsen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Har samme hovedkort som deg, men jeg har ikke opplevd noe støy på det innebygde lydkortet. Nå skal det sies at jeg bruker et Audigy2 som primærlydkort, eneste jeg benytter det innebygde til er winamp -> stereoanlegget Lenke til kommentar
Enthralled Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg har kortet, og opplever i stor grad det du beskriver. Hører for eks. når jeg minimerer/maksimerer vinduer mm. Veldig irriterende, utrolig teit at man ikke bare kan lage et ordentlig integrert lydkort uten støy. Går virkelig ikke ann å leve med. Får bare holde ut til neste bursdag og X-Fi Fatal1ty FPS! Vurderer sterkt å få tak i et gammelt pci-kort i mellomtiden. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Alle integrerte lydkretser med analog ut er plaget av støy (den man hører når man flytter musen, harddisken går eller åpner/lukker vinduer). Den eneste måten å bli kvitt dette på er å enten bruke digital overføring eller kjøpe PCI-lydkort. Jeg kan selv anbefale den siste metoden da jeg nettopp har gjort dette for å bli kvitt problemet. Et lydkort til 170-200 kr holder lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå