Vu-caN Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det finnes tannkrem som skal hjelpe til med jobben men du kan IKKE drive på og lesse nedpå med Cola hvis du vil at det skal hjelpe 5608791[/snapback] God sagt. Begrens brus til helger, puss tenna som normalt, og bruk fluor tannskyll så godt som hver dag, og bruk tanntråd om kvelden de dagene du har spist kjøttmat til middag. Mer enn dette er ikke nødvendig. En historie fra et tannbesøk jeg hadde en gang, så insisterte tannlegen på at jeg røkte ... men i virkeligheten drakk jeg bare cola. TEnnene var ikke råtne eller ødelagte, men de hadde et stygt gulskjær. Etter det mista jeg litt lysten på cola. Så nå drikker jeg kun cola til god mat, og god helgefilm Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Puss tennene dine regelmessig og ikke drikk Cola/Rødvin/Røyk. (Nei, ikke drikk røyken). Så kan jeg nesten garantere deg at du ikke kommer til å ha gule tenner... Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Noen som har sagt til meg at det hjelper å pusse tennene en gang i måneden med salt... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Skikkelig hvite tenner (men som fortsatt ser naturlige ut) får man ved å vedlikeholde tennene bra... Her er mitt tannvedlikeholdsritual: 1) Puss puss så får du en suss (colgate total+whitening) 2) Tanntråd for ikke å få gult i mellom tennene 3) Munnskyll (colgate) 5608638[/snapback] Legg til fluorskyll også. Vernar godt mot hòl. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Fluorskyll = Munnskyll Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 hva med Ionic White? Fås kjøpt på TvShop Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) stoler ikke på tv-shop i det hele tatt, så jeg har ikke tro på at de sakene vil funke. *forsøker fortsatt å manne meg opp til å bestille time for å få trekt ut de 3 gjenværende visdomstennene mine* DET kommer helt sikkert til å gjøre vondt... første tanna var helt sikkert bare flaks at det ikke gjorde vondt. Takk til svensk lege på sykehuset ! Endret 15. februar 2006 av Stonescream Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 OfT: Har trukket to visdomstenner, den første knuste mens tannlegen prøvde å få den ut. Den andre delte seg i to, og tannlegen holdt på i nesten to timer med og få den ut. Så, lykke til. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Registrert: Vanlig tannlege behandlig er gratis, men tror du må betale for det hvis du skal gjøre det utenom time du har blitt kalt inn til. Nej, "vanlig" tannlege som å dra til tannpleier og sjekke.Borre om man har hull osv..Man kan også få dekket div. greier om man er medfødt dårlig emalje på tenner osv.. Jeg tar behandling på tennene en gang i ny og ne pga. dårlig emalje.. Tror man får 75% hos "fylkestannlege" eller hva det heter.. (er det det man går til vanligvis da man er ung?) til man er 20 år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå