Gå til innhold

Litt merkelig, dette her... Har noen tips?

fredonor

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt masse trøbbel med pc'en min siden jeg bygde den. Bl.a. så falt vifta på grafikkortet av. Jeg fikk nytt grafikkort fra butikken uten problemer, men nå har vifta på det nye kortet begynt å gå ujevnt. Det virker som den står skjevt, eller noe sånt. Det er litt vanskelig å beskrive, men det resulterer i en masse støy. Dessuten er kortet ganske varmt. Vet ikke om dette er normalt, da min forrige pc var en med grafikk på hovedkortet.

Det jeg egentlig lurer på er om jeg rett og slett skal kjøpe en ny grafikkortvifte med klips i stedet for lim, da jeg mistenker at varmen i rommet + solsteik på et svart kabinett kan ha noe med saken å gjøre...

Har noen noe tips til hva jeg bør skaffe? Kortet mitt er et creative personal cinema med geforce2 64mb-brikke.

På forhånd takk for all hjelp til en newbie på byggefronten.

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spørs om kortet ditt har mulighet for å ta imot vifter med klips, finnes det hull til det på kortet?

personlig har jeg limt både vifter og kjøleribber uten at de har falt av, bruker limet som følger med zalman chipsetkjølere, billig og bra.

Jeg kan tenke meg at du kan smelle på en kjøleribbe uten at det skaper noen problemer, ikke den varmeste gpu'en på det kortet ditt tror jeg, forresten er det gforce mx serien eller "fullverdig" g-kraft 2?

er det mx, kan du helt sikkert bruke kun ribbe. har du en brukt-data-butikk, sjekk om de har noen gamle kjøleribber (de er passe små og fine til grafikk-kort :smile:)

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-09-18 01:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...