Gå til innhold

Ingen 360 spill som støtter AA eller?


*Magnus*

Anbefalte innlegg

takker for alle svar.. negative og positive :p

 

har det samme problemet som deg. at jeg har litt vanskeligheter og konsentrere meg og spilleg.. og i det hele tatt nyte det når det er helt hakkete.. 

 

håper det du sa at retail vil få minimum 2xaa.. og at de bare ikke har implentert de i demoene enda.. :)

5609559[/snapback]

 

Jeg sjekket nettopp Fight Night Round 3 demoen for morro skyld. Har en LCD 32 tommer HD skjerm, og har satt 360'en på 720p oppløsning. Selv når nesa toucher tv'en klarer jeg ikke se antydning til aliasing.

 

Har du sjekket at alle innstillinger etc er riktig? Husk at det er en knapp på kabelen mellom 360 og tv som må stå i HD-posisjon...

5611467[/snapback]

 

 

fight night er greit nåkk.. er litt jaggie på båndene på ringen osv om jeg husker rett.. men eller så er bokserne bra osv.. men alle andre demoene jeg har testet har ikke aa..

 

jepp.. står på HD på kabelen.. får ikke signal på tv'en hvis den står på TV :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi utviklerene mer tid. Disse vil også bruke alle muligheter, så grafikkforbedringsverktøy vil bli implentert.

 

Jeg vil ha i pose og sekk....og gjerne en bag i tillegg. Jeg vil blåses i veggen av visuelt knask med den nye generasjonen. Når produsentene lover meg det skal jeg ha det. Men det holder ikke å lage en døll fps og kjøre på med visuelt knask. Da sitter man med underkjeven på fanget og blendes i 1 time, etter det selger man spillet.

Grafikken nå er en selvfølge, en regel. Spillbarhet og fantasi er det som er utfordrene og derfor er Gothic 2 det spillet jeg fremdeles spiller mest.

 

Men at grafikk kan være underordnet selv idag beviser Nintendo gang på gang.

Lenke til kommentar

Tipper vel at enkelte av spillene ligger på grensen til fps-drop til tider,

Kanskje dette er årsaken til at AA og AF ikke er implementert.

Altså at det ville forårsaket et kraftig fps-drop.

Jeg synes derimot grafikken er gjevnt over knall.

 

MEN jeg må jo si dette en gang for alle, jeg er skuffet over ytelsen på 360.

Den var hypet opp til å knuse PC, noe den på langt nær gjør.

Lenke til kommentar
MEN jeg må jo si dette en gang for alle, jeg er skuffet over ytelsen på 360.

Den var hypet opp til å knuse PC, noe den på langt nær gjør.

5613738[/snapback]

Da har du ikke sjekket godt nok... 360 knuser dagens PCer på det visuelle, og det uten å ha utnyttet maskinvaren mer enn kanskje 40-50% på første generasjons titler.

 

Neste generasjons PC-spill vil derimot ligge på dette nivået, men da har allerede neste generasjons konsoller gått til neste nivå igjen. Kanskje om en 2-3 år er har det jevnet seg ut.

Lenke til kommentar
Mener at jeg leste et sted at grunnen til at PGR3 ikke har AA var for å få den høye fps'en.  :hmm:

5618350[/snapback]

 

xbox 360n er med andre ord ikke kraftig nok

5622902[/snapback]

 

Det er vel litt feil å si,PGR3 har vel egentlig ikkje brukt alt det som 360`en bur på av kraft,vel noe ingen av lanseringstitlene har gjort :hmm: . Alle pillene som kommer i dag og de som komme rom 2 år kan vel nesten ikkje sammenliknest,med tanke på at utviklerene har fått satt seg inn i teknikker som utnytter 360`s potensiale bedre.

Lenke til kommentar
Mener at jeg leste et sted at grunnen til at PGR3 ikke har AA var for å få den høye fps'en.  :hmm:

5618350[/snapback]

 

xbox 360n er med andre ord ikke kraftig nok

5622902[/snapback]

NightWolfie: Så 30 fps er høyt? De fikk ikke tid nok til å få opp frameraten høyere. Også implementeringen av FSAA ble gjort med hastverk.

 

Pinglebolle: Uvitenhet er en fin ting, ikke sant?

Lenke til kommentar
Mener at jeg leste et sted at grunnen til at PGR3 ikke har AA var for å få den høye fps'en.  :hmm:

5618350[/snapback]

 

xbox 360n er med andre ord ikke kraftig nok

5622902[/snapback]

NightWolfie: Så 30 fps er høyt? De fikk ikke tid nok til å få opp frameraten høyere. Også implementeringen av FSAA ble gjort med hastverk.

 

Pinglebolle: Uvitenhet er en fin ting, ikke sant?

5624503[/snapback]

 

mhm, det skulle vært et spørsmålstegn etter. Du får også lov til å utdype.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Utdype det logiske? Maks halvparten av ytelsen til 360 er utnyttet i dagens spill. Det blir ikke annet en bedre og bedre for hver gang, slik er det alltid og vil alltid bli.

5626029[/snapback]

 

Hvis kun halvparten av ytelsen er utnyttet, hvorfor vil da fpsen bli for lav dersom de implementerer AA i PGR3?

Lenke til kommentar
Utdype det logiske? Maks halvparten av ytelsen til 360 er utnyttet i dagens spill. Det blir ikke annet en bedre og bedre for hver gang, slik er det alltid og vil alltid bli.

5626029[/snapback]

 

Hvis kun halvparten av ytelsen er utnyttet, hvorfor vil da fpsen bli for lav dersom de implementerer AA i PGR3?

5626521[/snapback]

 

Nei, det handler om optimaliseringsteknikker og nye metoder samt dev.kits etterhvert som utviklingen går ;) Si PGR4 vil nok se en liten del bedre ut en PGR3, regner med vi hadde sett dette spillet med 4xAA samtidig som det hadde veret like mye flyt i det, om den tid kommer,bare et eksempel.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Utdype det logiske? Maks halvparten av ytelsen til 360 er utnyttet i dagens spill. Det blir ikke annet en bedre og bedre for hver gang, slik er det alltid og vil alltid bli.

5626029[/snapback]

 

Hvis kun halvparten av ytelsen er utnyttet, hvorfor vil da fpsen bli for lav dersom de implementerer AA i PGR3?

5626521[/snapback]

- De er ukjent med platformen

- Liten tid til å optimalisere koden

 

Dersom de hadde fått mer tid kunne de helt sikkert klart å få til 60fps, men når de skulle ha klart spillet til lansering, så er det vel ikke så mye de kunne gjøre. Og det tar veldig lang tid før utviklere blir vant med maskinvaren og optimalisere ting. Slik har det alltid vært på konsoller og slik vil det fortsette å være. Hvor fort de lærer seg å utvikle spill til nye platformer er veldig avhengig av hvor god utviklerverktøyene er og støtten fra produsenten.

Lenke til kommentar
MEN jeg må jo si dette en gang for alle, jeg er skuffet over ytelsen på 360.

Den var hypet opp til å knuse PC, noe den på langt nær gjør.

5613738[/snapback]

Da har du ikke sjekket godt nok... 360 knuser dagens PCer på det visuelle, og det uten å ha utnyttet maskinvaren mer enn kanskje 40-50% på første generasjons titler.

 

Neste generasjons PC-spill vil derimot ligge på dette nivået, men da har allerede neste generasjons konsoller gått til neste nivå igjen. Kanskje om en 2-3 år er har det jevnet seg ut.

5615718[/snapback]

 

At 360 "kunser" dagens pcer på det visuelle.. :whistle: Kommer litt ann på hva du definerer som dagens pcer da..

 

Har hørt flere som har 360, si at de får bedre grafikk på pcen..

Lenke til kommentar
MEN jeg må jo si dette en gang for alle, jeg er skuffet over ytelsen på 360.

Den var hypet opp til å knuse PC, noe den på langt nær gjør.

5613738[/snapback]

Da har du ikke sjekket godt nok... 360 knuser dagens PCer på det visuelle, og det uten å ha utnyttet maskinvaren mer enn kanskje 40-50% på første generasjons titler.

 

Neste generasjons PC-spill vil derimot ligge på dette nivået, men da har allerede neste generasjons konsoller gått til neste nivå igjen. Kanskje om en 2-3 år er har det jevnet seg ut.

5615718[/snapback]

 

At 360 "kunser" dagens pcer på det visuelle.. :whistle: Kommer litt ann på hva du definerer som dagens pcer da..

 

Har hørt flere som har 360, si at de får bedre grafikk på pcen..

5628503[/snapback]

 

Det at ingen spill ennå danker ut PC'en er nok fordi de er release titler, som oftest er rushet litt ut på markedet.

Og som Tci sier så må også utviklerne bli kjent med både hardware og software.

 

En Xbox360 er jo tross alt like kraftig som dagens PC'er, men siden 360 er en spillemaskin vil den være mer optimalisert for spill, med tanke på at produsentene kan optimalisere spillet for EN type hardware, og de trenger f.eks ikke tenke på at noen sitter med 7800GTX 512MB, mens noen sitter med et Radeon 9700Pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...