*Magnus* Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Hei.. har for tiden lastet ned ganske mange demoer på 360'en min.. men det jeg merker på alle demoene er at det er ingen av de som har AA på... helt hakkete. det tar liksom bort litt at spillgleden.. sies nå at 360 skal støtte AA og AF.. så hvorfor benytter den ikke det? spill som jeg merker det VELDIG godt på er PGR3 demoen og King Kong Demoen.. helt hakkete.. er det slik som på en PC at man må slå på det selv, eller skal det være påslått av spillmakerne ? litt frustrerende at de ikke kan ha på AA.. da det tar bort noe av spillfølelsen.. noen som vet om det er kun demoene det ikke er AA på.. eller om det gjelder retail og ? -Takk EDIT: har en 32" LCD widescreen HD Tv Endret 14. februar 2006 av *Magnus* Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 EDIT: har en 32" LCD widescreen HD Tv 5606574[/snapback] Jeg også og det irriterer meg grensesløst at det ikke er AA/AF Det er stort sett grunnen til at jeg har lagt boksen min ut for salg på bruktmarkedet. King Kong ser 100 ganger bedre ut på PCen som på X360en Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 EDIT: har en 32" LCD widescreen HD Tv 5606574[/snapback] Jeg også og det irriterer meg grensesløst at det ikke er AA/AF Det er stort sett grunnen til at jeg har lagt boksen min ut for salg på bruktmarkedet. King Kong ser 100 ganger bedre ut på PCen som på X360en 5606684[/snapback] Vel det hjelper litt å sitte mer en 1 meter fra TVen.... Ellers så kan jeg si at kameo og fightnight har ivertfall en del AA. kameo har sine øyeblikk da det ser bare helt nydelig ut. Men på en annen side ser det også litt pre gen konsoll aktig ut at ting er relativt firkantet. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det er en enkel grunn. Du spiller demoer som ikke har fått implementert FSAA... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Kameo har langt ifra nok synes jeg og må jeg sitte lengre unna er det like så godt å sitte fremfor PCen som takler AA (samme skjerm på 360 og PCen)... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Kanskje dere skulle heller konsentere dere om å spille spillene enn å tyte om denne grafikken hele tiden. Man legger ikke merke til det om man begynner å spille uansett (bør hvertfall ikke). Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Kanskje dere skulle heller konsentere dere om å spille spillene enn å tyte om denne grafikken hele tiden. Man legger ikke merke til det om man begynner å spille uansett (bør hvertfall ikke). 5607038[/snapback] Ja gud forby at folk har forskjellige meninger Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Ja, det er nesten trist ikke sant? Syns det er morsomt å se at folk ikke klarer å se bort fra slikre dumme detaljer som FSAA. Men nå har han vel fått sitt svar og jeg gidder ikke diskutere et døfødt tema. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 360 støtter AA, men spilleutviklere har vel ikke fått nok tid på seg til å ta det skikkelig i bruk. Det er vel mest sannsynlig at det begynner å titte frem etterhvert, så det er nok ikke noen krise Lenke til kommentar
buck_naked Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 jeg synes det hjalp med AA når byttet til VGA kabelen Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Kanskje dere skulle heller konsentere dere om å spille spillene enn å tyte om denne grafikken hele tiden. Man legger ikke merke til det om man begynner å spille uansett (bør hvertfall ikke). 5607038[/snapback] Poenget for meg ihvertfall er ikke å sitte å se hvor fine og rette linjene er (jaggies free), men at aliasing artifacts som shimmering og moire er forstyrrene og tar meg bort fra selve spillet. Mao jeg har da vanskeligheter med å konsentere meg om spillet hvis aliasingen er ille. De fleste om ikke alle retail spillene kjører med 2xAA. 4xAA vil etterhvert bli ganske standard. Endret 15. februar 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Nettopp. Jeg har flere ganger ønsket at PGR3 hadde hatt antialiasing, så TCi - fy fy Det er selvfølgelig bedre med AA, og innerst inne vil du sikkert ha det på noen spill selv. Lenke til kommentar
exs Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 hva f*** er aa, af, tci,fsaa Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 ingen launch spill har skikkelig AA og AF pga. av en enkel grunn, tidspress til å rekke lanseringen! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) hva f*** er aa, af, tci,fsaa 5608280[/snapback] FSAA = Full Sceen Anti Aliasing AA = Anti Aliasing (kort for FSAA) AF = Antistrophic Filtering Personlig så har jeg aldri brydd meg om at spill får kantutjevning, såklart ser det bedre ut, men har absolutt ingen betydning for hvordan folk burde oppleve spill. Det blir for overfladisk. Men folk har bare blitt mer grafikkfreaker i det siste, så jeg får vel bare leve med det. Endret 15. februar 2006 av TCi Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 hva f*** er aa, af, tci,fsaa 5608280[/snapback] FSAA = Full Sceen Anti Aliasing AA = Anti Aliasing (kort for FSAA) AF = Antistrophic Filtering Personlig så har jeg aldri brydd meg om at spill får kantutjevning, såklart ser det bedre ut, men har absolutt ingen betydning for hvordan folk burde oppleve spill. Det blir for overfladisk. Men folk har bare blitt mer grafikkfreaker i det siste, så jeg får vel bare leve med det. 5608390[/snapback] Kan det ha noe med kabeltype/tv-type? Jeg kjører 720p gjennom komponent-kabelen som følger med og eneste spillet jeg ser antydning til "jaggies" i er PGR3. Har forsøkt alle demoene bortsett fra fifa og nfs:mw (har fullversjon fifa, og det er helt fritt for jaggies), og synes alle er glatte og fine. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 hva f*** er aa, af, tci,fsaa 5608280[/snapback] FSAA = Full Sceen Anti Aliasing AA = Anti Aliasing (kort for FSAA) AF = Antistrophic Filtering Personlig så har jeg aldri brydd meg om at spill får kantutjevning, såklart ser det bedre ut, men har absolutt ingen betydning for hvordan folk burde oppleve spill. Det blir for overfladisk. Men folk har bare blitt mer grafikkfreaker i det siste, så jeg får vel bare leve med det. 5608390[/snapback] Vel personlig så kommer det mye ann på spillet om grafikken har noe å si. Jeg kan storkose meg med worms. (i 2D) Der er grafikken dårlig og trenger ikke være bedre. Selvsagt fint viss den er det. Samme med classicere som Crash bandicoot og spyro. Grafikken er ikke så viktig. Men skal man derimot spille et spill som skal gjengi realistiske miljøer. Så er det greit å ha en heller pen grafikk å se på. (sammen med god fysikk) Grafikken er ikke alt. men det er jo ganske kult og sitte å tenke WOW stille med seg selv når man spiller. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 FSAA = Full Sceen Anti AliasingAA = Anti Aliasing (kort for FSAA) AF = Antistrophic Filtering AA er et generelt term. Det finnes andre metoder enn Full Scene AA. Personlig så har jeg aldri brydd meg om at spill får kantutjevning, såklart ser det bedre ut, men har absolutt ingen betydning for hvordan folk burde oppleve spill. Det blir for overfladisk. Men folk har bare blitt mer grafikkfreaker i det siste, så jeg får vel bare leve med det. 5608390[/snapback] Selvfølgelig har bilde/grafisk kvalitet noe å si på spill opplevelsen for mange. I likhet med at lyd kvaliteten har noe å si for musikk opplevelsen til musikk fans eller lyd/bilde for film fans. Er mye sus/støy i lyden noe som ikke burde gå utover opplevelsen til en musikk fan? Hvor går grensen her. Hadde du vært fornøyd med om Gamecube hadde støttet kun wireframe rendering? Ville det vært overfladisk å ha krevd textured polygons? Hvordan man opplever dette er selvfølgelig individuelt, og hver får ha sin mening, men å bruke utrykk som freak og overfladisk her mener jeg er å gå for langt. Jeg bestrir dog ikke at det er innholdet/spillbarheten som er viktigst. Selv storkoser jeg meg med Gothic 1 til PC fortiden, og det med 8xsAA. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Kanskje dere skulle heller konsentere dere om å spille spillene enn å tyte om denne grafikken hele tiden. Man legger ikke merke til det om man begynner å spille uansett (bør hvertfall ikke). 5607038[/snapback] Poenget for meg ihvertfall er ikke å sitte å se hvor fine og rette linjene er (jaggies free), men at aliasing artifacts som shimmering og moire er forstyrrene og tar meg bort fra selve spillet. Mao jeg har da vanskeligheter med å konsentere meg om spillet hvis aliasingen er ille. De fleste om ikke alle retail spillene kjører med 2xAA. 4xAA vil etterhvert bli ganske standard. 5607513[/snapback] takker for alle svar.. negative og positive har det samme problemet som deg. at jeg har litt vanskeligheter og konsentrere meg og spilleg.. og i det hele tatt nyte det når det er helt hakkete.. håper det du sa at retail vil få minimum 2xaa.. og at de bare ikke har implentert de i demoene enda.. Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) takker for alle svar.. negative og positive har det samme problemet som deg. at jeg har litt vanskeligheter og konsentrere meg og spilleg.. og i det hele tatt nyte det når det er helt hakkete.. håper det du sa at retail vil få minimum 2xaa.. og at de bare ikke har implentert de i demoene enda.. 5609559[/snapback] Jeg sjekket nettopp Fight Night Round 3 demoen for morro skyld. Har en LCD 32 tommer HD skjerm, og har satt 360'en på 720p oppløsning. Selv når nesa toucher tv'en klarer jeg ikke se antydning til aliasing. Har du sjekket at alle innstillinger etc er riktig? Husk at det er en knapp på kabelen mellom 360 og tv som må stå i HD-posisjon... Endret 15. februar 2006 av arnegn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå