Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst: surfing slutter å virke, MSN fungerer

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med et trådløst nettverk (hvem har ikke det?):

Med et par timers mellomrom slutter browsing med firefox og iexplorer å fungere.

-For å få det til å virke igjen må jeg restarte router.

-Det blir ikke bedre av å restarte pcen.

-Det rare er at MSN og nedlastningsprogrammer virker selv om browsemulighetene har forsvunnet. Dette gjør at jeg tror det må være mulig å fikse dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en helt ny ruter hvor dette skjer. Asus 500G deluxe. De første dagene var det helt fint, men så plutselig slutta internett å virke, men som han sier var msn forsatt oppe. Det er ikke høy trafikk på linja når dette skjer.

Dette er veldig frustrerende, vurdere å levere tilbake hele ruteren. Om jeg ikke kan finne noe grunn til at dette skjer da. Forsatt et mysterium for min del.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Jeg har også en helt ny ruter hvor dette skjer. Asus 500G deluxe. De første dagene var det helt fint, men så plutselig slutta internett å virke, men som han sier var msn forsatt oppe. Det er ikke høy trafikk på linja når dette skjer.

Dette er veldig frustrerende, vurdere å levere tilbake hele ruteren. Om jeg ikke kan finne noe grunn til at dette skjer da. Forsatt et mysterium for min del.

5609209[/snapback]

Bruker du orginal FW eller FW fra Wl500g.info

Kan anbefale dette forumet på det høyeste.

Endret av C.F
Lenke til kommentar
Hvilken router og kort har du? Har du prøvd å oppgradere firmware i routeren?

Har du noen pcer tilkobla routeren via kabel? Isåfall, virker nettet på de?

5606012[/snapback]

-det er ingen pcer som er koblet til routeren med kabel

-jeg prøvde med kabel, fikk samme problem da

-routeren er en thomson speedtouch 585i, virker som om jeg må kontakte leverandør for å få tak i nyere drivere

noen med liknende problemer?

Dette kan også være et DNS-problem (i og med at MSN virker mens nettleserne slutter å virke  :ermm: ). Du kan forsøke å skrive inn en IP-adresse (193.69.165.21 = vg.no) i adressefeltet, så ser du lett om det er dette som er problemet

5619399[/snapback]

IP-adressen FUNKER når www.vg.no ikke funker (får ikke opp fullstendig side, men mesteparten)

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...