Gå til innhold

120mm exaust og støy..

paulsen

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et Antec 150 kabinett med:

1x92mm 9dba SilenX i front foran harddisker

1x120mm 11dba SilenX foran en Scythe Ninja (kjører på ca 650rpm, Q-Fan styrer den)

1x120mm 11dba SilenX som "eksos-vifte" bak (kjører på full guffe, 1100rpm)

Det jeg merker er at viften bak bråker mye mye mindre når jeg åpner sidedøren. Er dette et problem fordi den ikke klarer å hente nok luft å flytte?

Har et par fanmate's liggende her, tenkte å koble de opp hvis det hjelper i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at den sliter litt med lufttilgangen ja. Eller at det er forlite luft generelt i kabinettet. Du burde alltid ha mer luft som kommer inn enn blir dratt ut.

Btw, litt off topic. Hvordan er SilenX og Ninjaen? Eller Ninjaen generelt? Jeg har planer om å bruke "14"dB vifta på Ninja når jeg får lønning.

Jeg har 2 stk 11dB og en "14"dB SilenX vifter liggende her.

Har du noen før/etter temper å vise fram?

Sry off topic :O

Lenke til kommentar

Heisann.

Kan hende det er for lite luft inn ja, skal bestille meg en til 92mm å ha i front. Evt bare sette ned hastigheten på 120mm'en som er bak..

Når det gjelder ninjaen så har jeg ingen før/etter, siden dette er en helt ny PC. Den holder min X2 3800+ helt stabil på ca 44grader hele tiden.. Jeg er veldig fornøyd.

Eneste du burde være obs på er at det kan være litt trangt med montering.. Jeg monterte cpu, ram og scythe før jeg skrudde det inn i maskina.. Burde ha montert vifta før jeg satte alt inn i kabinettet, det ble veldig tungt og vanskelig å få det til :)

Lenke til kommentar

Jeg ville heller tatt en 120mm vifte forran da;) Hvis du har 96mm viftehull, så finnes det adaptere for 96>120mm ;):)

Over til off topicen:P

Er dette pga du har lite kabinett eller? :p Problemene med motering tenker jeg på...

Jeg frykter litt at kabinettet mitt er for smalt (faktisk) for ninjaen. Jeg fikk bakover sveis når jeg fikk 120mm viftene i posten. Og når jeg så for meg hvordan vifta ville bli i front på kabinettet, var det ikke såå mye på hver side (tror jeg) Men men, mulig jeg bar bygger kabinett siden rundt vifta :):D

Lenke til kommentar
Jeg ville heller tatt en 120mm vifte forran da;) Hvis du har 96mm viftehull, så finnes det adaptere for 96>120mm ;):)

Er 2x92mm viftehull foran med støvfilter og greier, ikke mulig å få plass til 120mm der

Over til off topicen:P

Er dette pga du har lite kabinett eller? :p Problemene med motering tenker jeg på...

Jeg frykter litt at kabinettet mitt er for smalt (faktisk) for ninjaen. Jeg fikk bakover sveis når jeg fikk 120mm viftene i posten. Og når jeg så for meg hvordan vifta ville bli i front på kabinettet, var det ikke såå mye på hver side (tror jeg) Men men, mulig jeg bar bygger kabinett siden rundt vifta :):D

5608315[/snapback]

Mitt kabinett er Antec P150. Det er ganske så lite, men jeg fikk akkurat plass. Ble også skremt når jeg monterte en 120mm på scythe-blokken, trodde at sidedøren ikke skulle gå igjen.. men det går faktisk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...