Gå til innhold

Avid Liquid redigering program

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Liquid 7 Pro og kan ikke gjøre annet enn å anbefale det. Testen incanus linker til forteller greit det meste som er greit å vite, og bra med programmet.

Grensesnittet er mye mer intuitivt enn feks. Avid som kan være noe gresk i begynnelsen, hoppet rett i det med Liquid og det tok selvfølgelig litt tid å vende seg til det kontra noe enkelt som studio/premiere elements.

Liquid har og ett kraftig fargekorrigerings verktøy og du kan gjøre hele redigeringsprosessen fra, import, effekter/overganger/lyd og ut til dvd med kapitler osv.

Lenke til kommentar

Ferdige effekter er det nok og av og er relativt mange muligheter hva angår å tilpasse dem. Tror det er creativecow hvor det står wedding photographers dream...en haug med "fancy" effekter/overganger.

Hvor vidt de er så nyttige er en helt annen sak, bruker ytterst få da det fort blir for mye av det gode.

Timewarp(som de kalles i liquid) gir mulighet til å kjøre ting baklengs, forover i ymse hastigheter og flere looks, feks. trailing hvor bildet kan settes til å henge igjen i det neste(om det var forståelig...).

I tillegg er det fordømmt stabilt, og minnebruken er ikke helt på vidda heller etter over 24timer uten restart av program eller pc. Mulig 2gb ram og amd x2 +4400mhz cpu har noe med saken å gjøre :p , men har kjørt det uten problemer på en eldre P4 2,533ghz og 1gb ram uten problemer.

Ja, over 4000 er dyrt for programvare, men tatt i betrakning mulighetene som ligger her så tørr jeg påstå at det på kanten til billig.

Stod å sammenliknet med Avid Xpress når jeg kjøpte og måtte gått opp til Avid Express Pro får få noenlunde likt sammenlikningsgrunnlag hva angår bla. antall lyd/videosport(liquid har "ubegrenset"), Express pro havner på godt over 10k.

For den prisen med Liquid Pro fikk jeg ett relativt brukervennlig, men avansert program med breakout boks som man kobler til på usb2.0 porten og dermed kan importere/kjøre preview på monitor gjennom compositt, component og s-video + Optisk/coax på lyd in/ut. Nå kjøpte jeg riktignok pro utgaven som ligger på rundt 9k sist jeg sjekka.

Uansett, skal du ha noe "mer" enn det enkleste som Premiere elements osv ville jeg sett på både Avid Liquid 7 og Adobe Premiere. Begynte med Liquid 6 mens de fremdeles het pinnacle, med oppkjøpet av Avid kom en bra oppdatering til 7.

Kan forøverig nevnes at støtten for formater ved import er formidabel, allt fra de enkleste som avi filer med codecs,quicktime filer til broadcast formater som dvcPro25/50 osv.

Ta en kikk på Avid sin skryteliste for Liquid 7:

http://www.avid.no/products/liquid/techspecs.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...