Gå til innhold

Nyhet: Radeon 9700 Pro med AGP 8x trøbbel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fytterakkern!!!

Vel, dette er vel prisen jeg må betale for å være tidlig ute.

Jeg har selv et 9700Pro kort(Sapphire), men har ikke testet det i AGP 8X modus enda. Får et Asus P4s8x til helgen, så jeg skal teste det da.

Jeg tror gjerne at dette ikke har så mye å si for ytelsen, men jeg nekter å betale 3700 kroner for et kort som det tydeligvis er feil på.

Hvis dette kortet ikke fungerer i 8x modus, går det rett tilbake til Quad!

Har noen synspunkter på dette?

Kan de nekte meg å returnere et kort som ikke holder det det lover?

Syns dette er skuffende greier!!!! :sad: :sad:

Lenke til kommentar

Klippet fra Rage3D.com....

Quote:

ATI Responds: 9700 AGP 8x compatibility - 3:50 pm EST - Ichneumon

ATI has sent us an official line on the AGP 8x problems some of you have experienced.

ATI is aware of a small number of reports of incompatibility between the RADEON 9700 PRO graphics accelerator and certain AGP 8X motherboards. It is important to emphasize that the number of incidents is very low. Extensive testing has been done, in conjunction with motherboard chipset manufacturers, motherboard manufacturers and with retail available motherboards, to determine if compatibility issues exists. From these tests, it has been concluded that no compatibility issues exist with the current or soon to be released AGP 8X motherboards.

Some end users have reported issues to our Customer Service department that we are investigating. From the data that has been gathered, it appears that issues that have been reported are caused by individual board issues and are not indicative of a general compatibility issue. RADEON 9700 PRO product owners are encouraged to contact our Customer Service Department should they have an operational problem with their product.

In addition, it is important to ensure that appropriate system preparation is done prior to installing the RADEON 9700 PRO. We recommend installing the latest motherboard BIOS in the system as well as the latest available AGP drivers. Many of the 8X issues have been resolved with an updated BIOS from the motherboard manufacturer.

Det er mao enkelttilfeller og IKKE alle kort...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-18 10:52, skrev B|Real:

Quote:

vipewan skrev (2002-09-18 08:16):

Det er mao enkelttilfeller og
IKKE
alle kort...

synd :

Rart at man ikke oppdager slikt før man produserer kortene...

Er vel en smule vanskelig å få testet ALLE kort.... spesiellt hvis det du skal teste med/mot også er nytt/under utvikling.....

Og det å teste alle mulige kombinasjoner av Radeon 9700 kort of alle hovedkort kan du jo drømme søtt om..... Det antallet kombinasjoner er MYE MYE større en lotto...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-20 14:39, skrev Cornel:

Ati gir vel **** i deg som bruker så lenge dei får pengen sine så gir dei sikkert ein stor f4en i om det er bugs på dei.

Et ganske usaklig svar. ATI arbeider hardt med å få fiksa kortet, og hadde de ikke gjort det ville det bare skapt dårlig publisitet for selskapet (noe de absolutt ikke trenger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...