Ola92 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Hei! Har tenkt å kjøpe en drømme mobil/PDA. Noen som vet om en mobil son finnes eller skal komme? Funksjoner: -Kalender: ja -MMS: ja -GPRS: ja -JAVA: ja Form: - kamsjell, skyve (sånn som D600) eller sånn som I-Mate Jasjar -Vekt: samma det -Antenne: inntergrert Skjerm: Farge -Over 65000 farger, -Størrelse på skjerm stor -Oppløsning: mer enn 320*240 (veldig viktig) -Touchscreen: ja (veldig viktig) Pris: Ingen hindring Diverse: -Merke: Samma det -TV: ja, sånn som det går ann å se på i Norge (ikke spesielt viktig) -Kamera: ja, 2 megapiksler eller mer -Videokamera: ja, 320*240 (QVGA) -windows mobile: ja, eller Symbian S60, S80 eller S90 (veldig viktig) -Infrarød port: ikke viktig -Bluetooth: ja -Internminne: minst 10mb -Minnekort?: ja (Hvis minne er på over 1 gigabyte innebygd trenger jeg ikke minnekort) -MP3: ja -Radio: samme det -UMTS: samme det -Triband: ja -Wlan: Ja, halst 108.11g -Mulighet for GPS: ja (gjerne innebygd) -Batterilevetid: ikke viktig -Jeg bruker telefonen til å høre på musikk, se videoklipp, se på TV og surfe Endret 14. februar 2006 av Arjun Sivapalan Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Eneste jeg kan tenke på er Nokia N90, det er ikke skyvetelefon da. Men ser ut som det er nermeste du kommer. Men siden touchscreen er så viktig igjen. Qtek 9100 ? Den har dog ikke 2mpx kamera, å kamera til qtek telefonene suger generelt. N90 Stiller sterkt, men mangler touchscreen og wlan. Som du vil ha. Så har du jo Qtek 9000, samme som Jasjar. Enorm prossesor kraft, stor oppløsning på skjermen, men mangler 2mpx kamera. Og er stor. Nei, veldig stor. Hmm ENORM. Du må vell vente ei stund til for å finne den der. Endret 16. februar 2006 av Neppe Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Eneste jeg kan tenke på er Nokia N90, det er ikke skyvetelefon da. Men ser ut som det er nermeste du kommer. Men siden touchscreen er så viktig igjen. Qtek 9100 ? Den har dog ikke 2mpx kamera, å kamera til qtek telefonene suger generelt. N90 Stiller sterkt, men mangler touchscreen og wlan. Som du vil ha. Så har du jo Qtek 9000, samme som Jasjar. Enorm prossesor kraft, stor oppløsning på skjermen, men mangler 2mpx kamera. Og er stor. Nei, veldig stor. Hmm ENORM. Du må vell vente ei stund til for å finne den der. 5613538[/snapback] Er Nokia N92, Nokia N91 eller N80 best? Er det ikke en eneste kommende Samsung som har disse spesifikasjonene, hvis vi ser bort fra touch screen, eller til og med med touch screen? Merkelig Kan noen være så snille å svare fort? pls . Pappa sa at jeg skulle velge mobil innen 1.Mars 2006. Mobilen kan gjerne være en som kommer i 2007 Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Man kan ikke dømme en telefon som ikke er blitt testet. N80: Dette er en telefon jeg selv kunne ha ønsket meg, spesifikasjons messig da. Den burde dekke det meste du ønsker deg. Men 3 timer med GSM, halleluja, mamma du må slutte å ringe meg så mye. N91: Huffa meg nokia, dette er får dårlig. Man kan ikke lage telefon som ikke kan drivest i mer en knappe halve dagen med normalt bruk. Skal du ha denne må du vel dra med deg en strøm generator, med strømuttak og ladder. Eventuelt kjøpe deg en ladder i bilen. Fordragelig. Taletiden er 4 timer maks i GSM nett, herregud. N92: Denne telefon er mer en gjenskapt mobil fra forrige år, enda en stygg utgave av N90, også med fordragelig dårlig batteri (På pappiret). Den ser ut til å ha greit video kamera, men mangler søker. Jeg kan også se for meg telefon der som fordragelig treig. Desverre. Endret 16. februar 2006 av Neppe Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Neppe: Synes du har misforstått ganske mye her. Er i hvert fall av en helt annen oppfatning enn deg. Mange av N-mobilene er spesialisert på ett felt, dette fører til at de må gjøre "ofre" på andre måter. I hvert fall: Dette gjelder spesielt N92, som er spesialisert på mobil-TV. Man kan ha sine egne meninger om designet, som jeg personlig synes er veldig fint, men designet er ypperlig laget til dets bruk. Den er først ute med deres mobil-TV standard, og har en skjerm på hele 2,8" til dette formålet. Men må si meg enig i at taletiden er for dårlig på disse. De har jo kraftige batterier, så da burde nok standby-tiden (og da mener jeg ordentlig standby) være god i praksis. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Neppe: Synes du har misforstått ganske mye her. Er i hvert fall av en helt annen oppfatning enn deg. Mange av N-mobilene er spesialisert på ett felt, dette fører til at de må gjøre "ofre" på andre måter. I hvert fall: Dette gjelder spesielt N92, som er spesialisert på mobil-TV. Man kan ha sine egne meninger om designet, som jeg personlig synes er veldig fint, men designet er ypperlig laget til dets bruk. Den er først ute med deres mobil-TV standard, og har en skjerm på hele 2,8" til dette formålet. Men må si meg enig i at taletiden er for dårlig på disse. De har jo kraftige batterier, så da burde nok standby-tiden (og da mener jeg ordentlig standby) være god i praksis. 5614191[/snapback] Ser godt hva du mener, telefonene i seg selv er sikkert greie, og trege. Men om man ser på batteriet, som ligger på 3 timer og 4 timer taletid, huffa meg. Det holder rett og slett ikke mål for en mobil telefon. Om man har taletid på 4 timer, hvor lenge kan du se på mobil-TV da tror du ? Men okei, delte meninger. Dette hjelper kanskje ikke arjun så mye, men på en telefon så er batteri alfa-omega. Litt Off Topic, men har et poeng. Min farmor kjøpte seg et juletre stativ som ikke tålte vann, nå skal de sies at hu kanskje ikke er den smarteste her i Norge. Men de som laget dette juletre stativet må være ganske naiv selv. Et juletre må ha vann, akkurat som mobiler og lommelykter må ha batteri, som holder ei stund. Endret 16. februar 2006 av Neppe Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Med de spesifikasjonene og dette: -Størrelse på skjerm stor-Oppløsning: mer enn 320*240 (veldig viktig) -Touchscreen: ja (veldig viktig) ... i tillegg høres det ut som Qtek 9000 eller I-Mate Jasjar (som i praksis er samme telefon med to forskjellige merker) er en god løsning. Selv har jeg Qtek 9100 som stort sett innfrir de fleste av kravene dine, utenom 2 megapixel kamera (kjøp heller et digitalt kamera i tillegg) og skjerm større enn 320x240. Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Med de spesifikasjonene og dette:-Størrelse på skjerm stor-Oppløsning: mer enn 320*240 (veldig viktig) -Touchscreen: ja (veldig viktig) ... i tillegg høres det ut som Qtek 9000 eller I-Mate Jasjar (som i praksis er samme telefon med to forskjellige merker) er en god løsning. Selv har jeg Qtek 9100 som stort sett innfrir de fleste av kravene dine, utenom 2 megapixel kamera (kjøp heller et digitalt kamera i tillegg) og skjerm større enn 320x240. 5614766[/snapback] Er ikke Qtek S200 eller noe sånt bra? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Blir sikkert kurrant den, når den kommer. Nå er ikke det no mobil da, men en pocket pc du kan ringe med, om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Qtek 9100 og Qtek S200 er omtrent dønn like utenom to punkter: S200 har (visstnok) 2.0 megapixel kamera, men 9100 har fullt QWERTY-tastatur (som jeg ikke klarer meg uten). Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Qtek 9100 og Qtek S200 er omtrent dønn like utenom to punkter: S200 har (visstnok) 2.0 megapixel kamera, men 9100 har fullt QWERTY-tastatur (som jeg ikke klarer meg uten). 5614861[/snapback] Qtek S200 har vel ikke tastatur i det hele tatt, om jeg ikke tar feil ? Å ettersom S200 er pocket pc, akkurat som S100 er. Så kan du regne med en del forskjeller i programvare, kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Qtek S200 har vel ikke tastatur i det hele tatt, om jeg ikke tar feil ? Å ettersom S200 er pocket pc, akkurat som S100 er. Så kan du regne med en del forskjeller i programvare, kan jeg tenke meg. 5614884[/snapback] Qtek 9100 er også en Pocket PC, på lik linje med S100 og S200. De kjører akkurat det samme operativsystemet: Windows Mobile 5.0 Phone Edition. S200 er i praksis 9100 uten tastatur ifølge Dangaard (en av to importører av Qtek i Norge). (Qtek 8300/8310 kjører også Windows Mobile 5.0, men "Smartphone Edition". Pocket PCer du ikke kan ringe med kjører vanlig Windows Mobile 5.0.) Endret 16. februar 2006 av moskus Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Qtek S200 har vel ikke tastatur i det hele tatt, om jeg ikke tar feil ? Å ettersom S200 er pocket pc, akkurat som S100 er. Så kan du regne med en del forskjeller i programvare, kan jeg tenke meg. 5614884[/snapback] Qtek 9100 er også en Pocket PC, på lik linje med S100 og S200. De kjører akkurat det samme operativsystemet: Windows Mobile 5.0 Phone Edition. S200 er i praksis 9100 uten tastatur ifølge Dangaard (en av to importører av Qtek i Norge). (Qtek 8300/8310 kjører også Windows Mobile 5.0, men "Smartphone Edition". Pocket PCer du ikke kan ringe med kjører vanlig Windows Mobile 5.0.) 5615087[/snapback] Ahh, da skjønner jeg. Men skal man ha telefon, burde man heller kjøpe seg en TELEFON, å ikke pocket pc. Jeg fikk testet Qtek 9100, talekvaliteten var ikke til å hoppe av. Å ettersom Han derre fyren skal kjøpe seg alt i verden og prisen ikke er no problem så. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg fikk testet Qtek 9100, talekvaliteten var ikke til å hoppe av. 5615633[/snapback] Skurring, ikke sant? Skru ned volumet på talen, så går det meget bedre. Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Er Qtek 9000 eller Qtek 9100 best? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Er Qtek 9000 eller Qtek 9100 best? 5616545[/snapback] 9000 er best Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 "Best" er subjektivt. 9000 er sterkest, men 9100 er mye mindre. Da jeg holdt 9000 i den ene hånden og 9100 i den andre, så var det ikke vanskelig for meg å bestemme meg. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 "Best" er subjektivt. 9000 er sterkest, men 9100 er mye mindre. Da jeg holdt 9000 i den ene hånden og 9100 i den andre, så var det ikke vanskelig for meg å bestemme meg. 5617336[/snapback] Han spurte om hvem som var best, rett fram best, og det er det ikke tvil om heller. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Vel... jeg kjøpte den som var best til mine formål. Hva er best av en stasjonær PC og en laptop? Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Vel... jeg kjøpte den som var best til mine formål. Hva er best av en stasjonær PC og en laptop? 5618704[/snapback] Laptop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå