Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

triming av audi 80 89mod


Viddi_boy

Anbefalte innlegg

hei, jeg vurderer audi 80 89mod med 1.8 liters motor.

det sto at dein ytet 90hk.

hvor mye hk tror du jeg kan får ut av dein hvis jeg porter toppen, setter på kvas kam, effektanlegg, powerfilter og chipere den?

 

hva vil det koste for alt dette, porter toppen selv

Endret av Viddi_boy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, jeg vurderer audi 80 89mod med 1.8 liters motor.

det sto at dein ytet 90hk.

hvor mye hk tror du jeg kan får ut av dein hvis jeg porter toppen, setter på kvas kam, effektanlegg, powerfilter og chipere den?

Spørs hvor kvass kam du setter på. Kanskje du ender opp med rundt 110hk om portingsjobben blir gjort slik den skal.

 

porter toppen selv

Har du gjort slikt før? Har du målt resulatet før og etter? Det er ikke bare å starte dremelen og ta litt her og der. For alt det du vet kan du like gjerne tape effekt som å få mer effekt.
Lenke til kommentar
Du filer jo ikke bort litt "her og der" ved porting av toppen, men sliper av hele flaten...

Dette for å øke kompresjon og få litt mer futt i motoren ;)

5640840[/snapback]

Høres ut som du har litt å lære. Porting av toppen vil si å modifisere innsugs- og eksoskanalene i toppen for å få bedre flow. Derfor jeg sier modifisere i stedet for å slipe bort materiale er fordi i enkelte tilfeller kan det faktisk lønne seg å gjøre kanalene trangere for å få bedre flow.

 

Det du tydeligvis tror porting er, er å planslipe toppen. Da sliper du undersiden av toppen og får mer kompresjon pga. forbrenningskammerne får mindre volum og derfor mer kompresjon.

Lenke til kommentar

Jeg trodde du mente planing (ser det er mange som har misforstått det her), og siden han sa han skulle gjøre det selv trodde jeg han mente planing (lettere enn porting, og mer vanlig..)

 

Har lurt på å få det gjort på min, men ja, jeg har mye å lære selvom jeg vet hva det innebærer (gjør det ikke selv, for å si det sånn ;) )

Lenke til kommentar

Chip (om du får tak i) kam, luftfilter, eksos og moderat porting og planing burde gi deg gode 15 gamp ekstra. Toppeffekten vil neppe kunne bli stort bedre på grunn av typen innsprøytning motoren har. Derimot vil mellomregistret kunne bli ganske mye bedre. Resultatet vil kunne bli en betraktelig forbedring av gjennomsnittsefekten fra 3krpm til sperra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Sett heller inn en 112-,129- eller 139-hk GTi-motor, en enklere og billigere løsning.

5645435[/snapback]

Er dette noe man kan få tak i hos høggeren? Evt. pris?

Ville den ha passet i en helt vanlig 92' Audi 80?

5745938[/snapback]

 

 

IKKE trim denne motoren.. den suger så sinnsykt.. hadde maker for ikke så lenge siden.

det første du gjør for å få 3-15HK GRATIS er å fjerne katalysatoren.

den andre du gjør er å sette på en større forgasser og setter på kvassere kam.

sistnevnte kommer kan du få helt ned i 3k for begge..

mere ville jeg ikke giddet å gjort med den møkka bilen

Lenke til kommentar
Sett heller inn en 112-,129- eller 139-hk GTi-motor, en enklere og billigere løsning.

5645435[/snapback]

Er dette noe man kan få tak i hos høggeren? Evt. pris?

Ville den ha passet i en helt vanlig 92' Audi 80?

5745938[/snapback]

 

 

IKKE trim denne motoren.. den suger så sinnsykt.. hadde maker for ikke så lenge siden.

det første du gjør for å få 3-15HK GRATIS er å fjerne katalysatoren.

den andre du gjør er å sette på en større forgasser og setter på kvassere kam.

sistnevnte kommer kan du få helt ned i 3k for begge..

mere ville jeg ikke giddet å gjort med den møkka bilen

5875969[/snapback]

 

Du må da ha vært ekstremt uheldig med kjøpet ditt..

Har samme type motor i min bil og kan ganske enkelt si at den motoren kan alt.

Motoren går i det uendelige og har veldig mye ekstra og gi om du bare legger litt arbeid i den :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg hadde akkurat samme bilen. gjør følgende.

hakk ut innamten av katalysator med et tungt jernrør ca 10% effekt økning.

helt gratis

sett i en kvassere kam.

ca 3 lapper.

sett inn en større gasser.

ta en større gasser fra en bil på høggern.

Lenke til kommentar

audi 80 har ikke tatt bilder selv ennå siden eg kjøpte den for ca en uke siden. men har fått skifta annlegg,montert forsterker og sub samt skifta høytalerene bak i hattehylla. når lønna kommer skal eksosanlegget skiftes sammen med registerreim. siden han eg kjøpte den av ikke viste når den var skifta sist.

 

fikk den til 18000,-

Endret av fenris1979
Lenke til kommentar

en god porting kan koste mellom 8 og .. ja.. .uendelig med penger...

 

 

 

det som du vil tjene på er:

kam..........

 

 

 

og det var vel det..

 

 

luftfilter hjelper kansje 0.01HK

stake ut katten vil ikke hjelpe så mye mer

effektanlegg lager i 90% av tilfellet kun lyd

 

 

 

 

er feil og tro at man får opp til 15hk ved å fjerne kat... sugemotorer generelt har ikke store nytten av det..

 

 

du vil miste en del av bunndraget, dog at den tar det litt igjen lenger opp grunnet litt friere flow..

 

 

og skulle du absolutt fjerne kat, så vil jeg anbefale deg og sette på et rør i steden for å stake ut... blir en metallisk resonans og høres helt teit ut om du staker den ut..

 

 

menmen.. er du i likhet med 90% av de som sitter på dette forumet, så får du 100hester av 3 klistremerker samt og fjerne en pling og en plang...

 

 

 

 

go for it!

Lenke til kommentar

Uff, er ikke så mye potensiale i den motoren der nei.

Ville heller gått for å bytte til en 2,0l.

 

Men om du absolutt skal trimme den så ville jeg begynt med en mild trimkam. Koster nok en 2-3000kr, (samme prisen man får en brukt 2,0l for på hugger'n om man pruter litt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...