Itw Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Heisann. Jeg har akkurat fått en liten datter, og har tatt ett bilde som var bra av henne, men ble noe uskarpt, på grunn av dårlig belysning. Så lurte jeg på om noen har noen gode ideer for og gjøre det skarpere? Legger bilde ved, sånn att vist noen av dere som har peil på det kansje kunne fikse det for meg ? Så vist de går ann og fikse noe på? Mvh Isak Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Isak, Gratulerer med familieforøkelsen! Av og til er det faktisk bedre å prøve noen eksponeringer til under bedre lysforhold.... (eller med mer lyssterk optikk). Bildet ditt kan virke litt skarpere hvis du kloner vekk de dobble refleksene i øynene, men uansett så er det desverre håpløst uskarpt. Endret 14. februar 2006 av froggyler Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Tusen takk Ok, ja nei var ikke så nøye gjennomtenkt det fotoet.. Så etterpå att de var veldig uskarpt... ja ja tusen takk for svar:) Har ett ixus 55, hvordan belysning burde jeg ha i rommet for greie bilder uten blits? For er jeg så nert med blits så blir ho jo hvit i ansiktet.. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei. Prøvde å gjøre litt forandring på det. Vist du tar bort det i øynene så hjelper det litt på. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Dagens koseligste bilde! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) som jeg ser så er bildet over tatt med: ExposureTime - 1/8 seconds ApertureValue - F 2.80 FocalLength - 5.80 mm ser ikke noen ISO verdi i exif infoen til bildet, men du kan prøve deg med å stille ISO manuelt, test fram hva som duger. Du bør vel ha lys nok til at du kan få rundt 1/20s eksponering uten blits for å få grei skarphet i bildet åndholdt (utfra min erfaring med canon powershot kompaktkamera), men du kan også sette kameraet på noe (et stativ, eller noe du kan bruke der og da), stille inn selvutløser, knipse og så får du et mye klarere bilde på lav lukkertid siden du fjerner ristelsene fra hendene dine. Edit: VIKTIG! dersom du knipser "fra topp og ned" og setter kameraet på noe, pass på at kameraet står stødig, så det ikke detter ned over barnet! har tabbet meg ut på det før, kjæresten fikk et heftig, blødende kutt i panna Endret 14. februar 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Må innrømme fez att jeg merka liksom ikke noen forandring.. Eller var det bare meg? Ok skal kikke litt på kameraet, og se om jeg finner fram.. Er ikke noen kløpper med det så Liker auto bra liksom:) Men har surra litt med videokamraet, for det var mørkt inne, og der stilte jeg opp noe så ble det greit.. Så er vell samme greia:) Endret 14. februar 2006 av Itw Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Må innrømme fes att jeg merka liksom ikke noen forandring..Eller var det bare meg? 5605874[/snapback] Du har nok rett. Ble ikke så veldig bra Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Men tusen takk for att du prøvde da:) Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 improviserte litt Lenke til kommentar
Tore Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) GRATULERER.! Veldig synd med bildet, det var jo alt for mørkt i rommet... Jeg kjørte på hardt med USM, Color Noice Reduction & Gjorde alt lysere... Så dette kan jo se litt falskt ut, tok bate 4minutter, men jeg tror det er bedre en originalen.... Edit: de kraftigere kontrastene får bare frem uklarheten enda mere.... Ser kanskje bedre ut i mørk versjon... Endret 15. februar 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
johsol Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Gratulere med den lille, forsøkte litt på bildet ditt jeg også... Lenke til kommentar
johsol Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Gratulere med den lille, forsøkte litt på bildet ditt jeg også... Endret 15. februar 2006 av johsol Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Gratulere med den lille, forsøkte litt på bildet ditt jeg også... 5607826[/snapback] Der syns jeg det begynte å bli veldig bra Gratulerer btw Edit: Hvor ble det av bildet? Endret 15. februar 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
Itw Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 wow.. Ble jo virkelig knall jo:) Er jo mye bedre enn hva jeg la ut:) hardmongo sitt var jo klart bedre, men også mindre da, men så veldig bra ut:) Scorpioen84 sitt ble bedre spør du meg da:) johsol sitt er også klart bedre:) Er meget fornøyd med resultatet:) Skal prøve og se om det blir bra med utskrift enda:) Tusen takk!! Mvh Isak Lenke til kommentar
ropptoop Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) [Følgende indlæg på dansk] Hepp Ved ikke om dette kan bruges, men check det ud. Har leget lidt med farverne, skarpheden og fokus + fjernet rystelserne på hovedet og reflekserne i øjnene. Kan det bruges? Endret 15. februar 2006 av ropptoop Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Synes kanskje redningen er å gjøre det mer soft. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Synes kanskje redningen er å gjøre det mer soft og drømmende, slik den siste varianten er. Det er nemlig umulig å dekke over bevegelsesuskarphet på en effektiv måte. Grattis med småttis Herlig liten krabat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå