Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk - Større rekkevidde

Anbefalte innlegg

Har et "enkelt" problem. Skal dele ADSL-linje med nabo via trådløst. Ca 50 meter vekk, men ikke godt nok med standard trådløs router, får kun inn et dårlig signal i deler av hans hus på hans bærbare.

Stasjonær PC hos meg, og stasjonær OG bærbar hos han.

Noen forslag til oppsett hos han og meg? Har per idag ikke noe trådløst utstyr. Hadde kanskje vært en ide å ha alt av samme fabrikant (med ekstra antenner)?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det er 50m i luftstrekk og noe lengre i kabellengde hadde jeg gått for en kablet løsning siden det nok blir billigest .

Men jeg har satt opp løsninger som fungerere så fremt man får satt den routeren som skal stå i samme hus som dsllinja i en vinduskarm med fri sikt til neste vinduskarm .

Og da snakker jeg om billig løsning med DI-624 i vinduet og DWL-50AT antenner på routeren og ett DWL-G510 pci kort m/ DWL-50AT antenne i den stasjonære maskinen som faktisk strå midt inne i det andre huset .

Problemet her vil være at "naboen" også skal surfe trådløst på en bærbar og da er det nok bedre med en DWL-G710 i naboens vinduskarm .

Altså dette er bare ett forslag og snart kommer Linksys crewet med experimental firmware og fancy løsninger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...