A.J Green Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 God aften. Fikk min laptop idag, jeg fant ut at jeg ville fjerne et klistremerke øverst på skjermen, men da jeg fjernet det etterlot det seg 70% av limet. Noen som har vært borti dette før? Og evt. et hvordan jeg kan fjerne dette? Denne burde helt sikkert under en helt annen kategori, men det har jo bittelitt med bærbare å gjøre Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Prøv med vanlig såpe og vann samt en klut først. Gjør ikke dette nytten, prøv forsiktig med noe løsemidler. Men vær obs på at disse kan gjøre overflatene matte og stygge, så bruk de med vett og forsiktighet. Tips til løsemidler: White/Rød Sprit, Lynol, Aceton, Isopropanol Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Aceton er tingen til å fjerne lim fra klistremerker. Problemet med aceton er at det kan etse vekk visse typer plast, men på vanlig glass er det trygt å bruke. Det er det første jeg husker, men kanskje Google kan hjelpe deg mer. Endret 14. februar 2006 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
KBF Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Lynol og plast er ikke en god mix. Vertfall min erfaring Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Obs obs: løsemidler kan løse opp plasten så den mister fargen og får stygge flekker. Prøv med såpevann og klut først! Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Skrubbet med litt neglelakkfjerner jeg. Sikkert skrekk og gru for de som har peiling, men det fungerte fint Takk for tips. Lenke til kommentar
acon Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hmm.. M3 Citrus spray.. eller hva det heter funker fett Vet ikke hvordan det er på plastikk, men på glassfiber funker det fint Lenke til kommentar
adnan Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...1entry5227141 Sjekk workloggen min, den siste siden. Må stikke til dama for ( valentine ) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Isopropanol fungerer fint... Det skader ikke noen plasttyper som jeg vet om.. Har selv erfaring med bruk av det som avfetting av biler for klistring av reklame.. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Vel, too late Neglelakkfjerner var det som var nærmest. Tenkte ikke helt på om det muligens ville fucke opp plasten, men hittil ser det ut til å ha gått helt greit. Dessverre tilhører jeg en familie som ikke har Isopropanol liggende Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Vel, too late Neglelakkfjerner var det som var nærmest. Tenkte ikke helt på om det muligens ville fucke opp plasten, men hittil ser det ut til å ha gått helt greit. Dessverre tilhører jeg en familie som ikke har Isopropanol liggende 5605646[/snapback] Nå, ikke si det Rart om det ikke fins en flaske kondensfjerner i kjelleren eller garasjen eller boden eller hva det er for noe hos deg også Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Vel, too late Neglelakkfjerner var det som var nærmest. Tenkte ikke helt på om det muligens ville fucke opp plasten, men hittil ser det ut til å ha gått helt greit. Dessverre tilhører jeg en familie som ikke har Isopropanol liggende 5605646[/snapback] Da vil jeg si at du kan regne deg som heldig, LCD skjermene kommer med litt forskjellige overflater/plastbelegg, men de fleste advarer mot vasking med noe annet enn vann/LCD-rens. Sistnevnte er noe greier med litt høy viskositet slik at man har litt lengre tid før vann renner ned i evnt sprekke på bunnen av skjermen og ødelegger elektronikk. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Åja, jeg tror jeg ikke har vært beskrivende nok. Det var snakk om på plastikken rundt skjermen. Karosseriet liksom. Jeg tror ikke jeg ville brukt neglelakkfjerner på selve skjermen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå