Gå til innhold

Hvordan fjerne lim fra et klistremerke?

A.J Green

Anbefalte innlegg

God aften.

Fikk min laptop idag, jeg fant ut at jeg ville fjerne et klistremerke øverst på skjermen, men da jeg fjernet det etterlot det seg 70% av limet.

Noen som har vært borti dette før? Og evt. et hvordan jeg kan fjerne dette?

Denne burde helt sikkert under en helt annen kategori, men det har jo bittelitt med bærbare å gjøre :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med vanlig såpe og vann samt en klut først.

Gjør ikke dette nytten, prøv forsiktig med noe løsemidler.

Men vær obs på at disse kan gjøre overflatene matte og stygge, så bruk de med vett og forsiktighet.

Tips til løsemidler: White/Rød Sprit, Lynol, Aceton, Isopropanol

Lenke til kommentar

Aceton er tingen til å fjerne lim fra klistremerker. Problemet med aceton er at det kan etse vekk visse typer plast, men på vanlig glass er det trygt å bruke.

Det er det første jeg husker, men kanskje Google kan hjelpe deg mer.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar
Vel, too late :p

Neglelakkfjerner var det som var nærmest. Tenkte ikke helt på om det muligens ville fucke opp plasten, men hittil ser det ut til å ha gått helt greit.

Dessverre tilhører jeg en familie som ikke har Isopropanol liggende ;)

5605646[/snapback]

Nå, ikke si det :)

Rart om det ikke fins en flaske kondensfjerner i kjelleren eller garasjen eller boden eller hva det er for noe hos deg også :)

Lenke til kommentar
Vel, too late :p

Neglelakkfjerner var det som var nærmest. Tenkte ikke helt på om det muligens ville fucke opp plasten, men hittil ser det ut til å ha gått helt greit.

Dessverre tilhører jeg en familie som ikke har Isopropanol liggende ;)

5605646[/snapback]

Da vil jeg si at du kan regne deg som heldig, LCD skjermene kommer med litt forskjellige overflater/plastbelegg, men de fleste advarer mot vasking med noe annet enn vann/LCD-rens. Sistnevnte er noe greier med litt høy viskositet slik at man har litt lengre tid før vann renner ned i evnt sprekke på bunnen av skjermen og ødelegger elektronikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...