Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilvoks, hva er det som er "best"

Admin'c

Anbefalte innlegg

Har nå lest mye om bilvoks etter at jeg søkte på låseoljeposter for en fyr (turtlewax var sammenkoblingen om noen lurte :p)

Har alltid brukt turtlewax, men nå ser jeg rundt om kring at det er søppel. Kjekt det, så nå prøver jeg å finne noe som er bedre. Tips to jeg fant var autoglym, men denne sa folk varte for kort så til slutt kom jeg til meguiars. Noen som har erfaringer med denne?

Jaja iallefall, jeg surfet inn på sidene dems og druknet i ulike produkter. De har jo ørten vokser. Er det noen som ser hva jeg egentlig trenger å kjøpe fra dem for å prøve ut polering/voksealternativet de har? (så jo fantastiskt ut i showcase, men det er jo på hjemmesiden dems så de har nok brukt nok tusen på div produkter for å få det slik)

Har fortsatt mye å lære om dette =), er snakk om en opel med mørkeblå lakk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Kommer helt hva du vil ha av resultater.

Turtlewax, autoglym og ellers "vanlige" bensinstasjoner voks hadde jeg ikke påført noen biler. Autoglym har mye fint og det meste er best til båt. Men ikke bil. Problemet med de nevnte produktene er at det er mer krevende og jobbe med enn mye annet som er å få kjøpt og de "flekker" til det meste av plast/stoff materialer som er på bilen. Lister, støtfangere, spylere, pakninger, håndtak etc.

Bruker selv Cartec eller Max Wax. Begge er gode "profesjonelle" produkter og koster faktisk mindre enn "bensinstasjon" proukter. Stikk innom nærmeste bilpleie butikk/verksted og hør om du får kjøpt noe direkte fra dem ellers kan du sjekke ut www.cartec.no eller www.maxwax.no.

Skal du ha "lakkkonservering" eller såkalt "DiTech" behandling kan du få dette fra Cartec og Max Wax men Cartec har den beste produkten som varer. Denne koster litt ekstra men noe som faktisk er nesten like bra og til en 1/4 av prisen er Hårdvax fra clas ohlson. Fungerer på samme måte og har nesten samme holdbarhet.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Admin'c : Meguiar's har mye flotte produkter men er litt vanskelig å jobbe med og de flekker for mye. Men anbefales

haddis : Beste og beste poleringsmaskin er opptil hver enkelt. Noen maskiner duger bedre til det ene mens andre igjen er bedre til andre.

Viktig med maskiner generelt er at de har lavt turtall, 500+ er en grei utgangspunkt. Problemet med mange maskiner som går sakte er at disse kan gå varme mens du jobber ekstra med lakken.

Unngå derfor de aller minste modellene som er å få kjøpt. Makita som blir brukt på linken er en fin maskin og brukes av svært mange profesjonelle bilpleiere.

Skal du unngå "kjøregater" etter en hard rubbing kan denne hjelpe link deg med å få et flott resultat.

Rubb først med en "ren" poleringmaskin, noe av samme slag som makita'n så påfør voksen med den fra biltema. Garantert "nylakkert" etter økten :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...