Gå til innhold

Trenger hjelp med Acer Aspire 1640

Duracell

Anbefalte innlegg

He i alle sammen, jeg trenger hjelp med min Laptop: Acer Aspire 1644WLMI.

Har prøvd å kjøre Call of Duty 2 på den, men får feil melding når jeg prøver å starte spillet. Problemet er med DirectX 9.0c. Som sender ut fatal Error melding.

Jeg har lastet ned driverne til skjermkortet uten at det hjalp noe særlig. Hvis noen har noe forslag tas det med stor takk.

Ps: Skjerm kortet mitt er fra: Intel og betegnelsen er: Mobile Intel ® 915 GM/GMS, 910 GML, Express chipset Family.

Endret av Duracell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret er antakeligvis at Intel GMA 915 ikke støtter Direct X 9.0c.

Uansett: Call of Duty 2 er et altfor krevende spill til å kjøre på den laptopen der.

Jeg har en laptop med Pentium M 1,73GHz, 1GB RAM og Radeon X700 64MB, og jeg sliter med utrolig dårlig framerate, selv om jeg tvinger CoD2 ned i Direct X 7(8?).

Din laptop er dessverre ikke egnet til spilling av nyere 3D-spill i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg har en laptop med Pentium M 1,73GHz, 1GB RAM og Radeon X700 64MB, og jeg sliter med utrolig dårlig framerate, selv om jeg tvinger CoD2 ned i Direct X 7(8?).

Takk for svar. Men Intel GMA støtter DirectX 9.0c, den ligger på maskinen min allerede. Sjekket på Intel sine sider og skulle ikke være no problem der. Har dessuten funnet ut at Call of Duty 2 er på problemlisten over spill med Intel brikker, men i følge dem så skal det kunne gå ann å gjøre noe med det, men har ikke helt skjønt hvordan.

Aspire modellen min har en pentium M prosessor på 2. GHz med 1GB RAM samt skermkort på 128 MB....

Hvordan tvinger jeg CoD2 ned i DirectX til X 7?

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...