LG_91 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Heihei folkens. Mulig dette er ett lit dumt spørsmål som kanskje er helt logisk for alle andre. Men hvor i bios kan jeg stille hastigheten på CPU vifta mi som er koblet til på hovedkortet? Jeg har Asus A8N SLI Deluxe hovedkort. På CPU Config er det noe som heter Hyper Transport, er det det som stiller hastigheten? Hyper Transport kan stilles fra 1x til 5x, og auto da, som den står på nå Endret 14. februar 2006 av Lassecom1 Lenke til kommentar
deleder Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg vet iallefall at Hyper Transport har ingen verdens ting med viftehastighet å gjøre. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Speedfan Funket bra en stund, men fikk systemet til å klikke slik at jeg måtte formatere. Så vær forsiktig! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Aktiver cool&quiet i bios, legg inn driveren til c&q, sett maks CPU temp til f.eks 50 grader, så vil kortet justere viften slik at CPU blir nærmest mulig under 50 grader. Husk også å aktiver "minimal strømstyring" i windows. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Aktiver cool&quiet i bios, legg inn driveren til c&q, sett maks CPU temp til f.eks 50 grader, så vil kortet justere viften slik at CPU blir nærmest mulig under 50 grader.Husk også å aktiver "minimal strømstyring" i windows. 5605222[/snapback] Har hatt Cool'n Quiet aktivert, men det var ikke på denne måten jeg mente, jeg tengte at siden jeg bare bruker standardkjølinga enda på min 3500+ Winchester som jeg tengte å overklokke, tengte bare å øke viftehastigheten å prøve å klokke litt før jeg kjøper ny kjøler. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Har funnet ut at AMD Boxed viftene har innebygd temperatursensor. Under 40 grader går de på 3100 RPM, så øker den litt gradvis. Har hatt min CPU oppe i 50 grader med Boxed-viften, og da spant viften med 4200 RPM. Og nei, mitt HK har ikke viftestyring, konstant 12V til viften Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Min står på auto og justerer seg selv ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå