Homme Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Litt usikker på om jeg skulle poste denne her eller i "Skole" kategorien men. Jeg har 1x matte nå og skal ha 2-3mz på vk1 og vk2, det er den karakteren jeg får i 3mz (vk2) som gjelder? Eller gjelder den karaktern jeg får nå i 1x når det gjelder studiepoeng og videre utdanning? Mvh Anders Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Om jeg ikke tar helt feil, så teller karakteren for både 1XX, 2MZ og 3MZ når du regner konkuransepoeng for opptak til høyskole/universitet. 1XX, 2MZ og 3MZ telles som inviduelle fag når du regner ut karaktersnitt som gir karakterpoeng (og dermed også konkuransepoengene) Dette er fordi på vitnemålet ditt vil du får en karakter for hvert av fagene 1XX, 2MZ og 3 MZ. På samordnaopptak.no står det at det kun er de felles allmennfagene hvor du bruker karakter fra sisteåret (f.eks norsk, b/c-språk) Mere info om poengutregning finner du her Edit: Dersom du søker direkte fra vidregående til høyskole/universitet går du under primævitnemåls kvota, og da er det kun karaktersnittet + realfag- og fordypningspoeng som teller (skolepoeng). Konkuransepoeng er noe annet enn skolepoeng. Endret 14. februar 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Dobbeltpost, jatakk! Endret 14. februar 2006 av Slettet-EkRmMDKFIU Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Disse er gjeldende, ja. Fagene i første som havner på poenglista er: Matematikk, Engelsk, Naturfag, Økonomi Tror ikke jeg glemte noen, men mye mulig ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå