luringen54 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Har ett par dali 710 med en gammel pioner forsterker som trekker 250 watt fra strømnettet men er ikke helt sikkert på effekten på den. Hvis jeg drar på mye lyd merker jeg at det skurrer i det ene mellomtone elementet er det da skadet ? eller er det bare et signal på at forsterkeren er for liten ? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Med en såpass svak forsterker er det godt mulig det er signalet som klipper. Lenke til kommentar
luringen54 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 låner en forsterker av en kompis nå men den jeg hadde før var enda svakere og da skurra det mye mere enn det gjør nå så er det bare å investere i ny forsterker ? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) vil tro at det er problemer med kraft ja , men det kan og være at mellomtoene er blitt skadet av klippet signal ( worst case senario ) . hvist du har mulighet prøv med en større forsterker før du kjøper en ny . også her er det mye interessant på bruktmarkedet , og penger og spare Endret 14. februar 2006 av FtZ- Lenke til kommentar
luringen54 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 ja det som er så pussig er at det er bare det ene elementet så det er sikkert skadet av den forrige forsterkeren da Lenke til kommentar
luringen54 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) noen som vet hvor mye min pioneer a-5 yter da ? finner ikke noe info på google Endret 14. februar 2006 av Torkil H Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hvis det er en skikkelig kvalitetsforsterker som veier rundt 15 kilo kan du regne med rundt 80 watt totalt. Hvis forsterkeren er gammel kan det være slitte pot-metre eller tørre kondensatorer som er årsaken til skurringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå