joachim2k Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Jeg fant nettopp ett bilde jeg har tatt for lenge siden som jeg synes er ganske fint. Jeg har ikke gjordt noe med det bortsett fra å gjøre det til svart hvitt. Hva synes dere? Endret 14. februar 2006 av joachim2k Lenke til kommentar
kak Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Her trengs det først og fremst mer kontrast. Dette er ikke svart/hvitt, men derimot grått! Lenke til kommentar
Tore Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Den er jo søt da..... Men desverre så er vel ikke dette noe blinkskudd... -Kuttet halen... -Kuttet labben... -Fokus er på Parketen, dermed er hunden ute av fokus... -Hunden ser litt apatisk ut der den sitter... Litt sånn Husk at digitale bilder er gratis, så knips i vei, hundrevis av bilder mens du leker med valpen osv.... I dag tok jeg ca 370 bilder av hundene mens vi akte, å vil ikke si jeg fikk noen teknisk gode bilder blant de, men utrolig mange utrolig morsomme... (hva folk uten barn, på 20-30år gjør i akebakken.? weee...) EDIT: Glemte poenget.. Bildet er utrolig mye verd som minne selvom det tekniske gikk helt i box.... (Dårlig forklart, for tidlig på morgenen...) Endret 15. februar 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
joachim2k Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Greit nokk. Hadde ikke regnet med noe stjernekritikk akurat. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hadde ikke regnet med noe stjernekritikk akurat. Ingenting er bedre enn når du ser det selv. Da vet du hvor du begynner, og unngår å "løpe" i feil retning. Et spørsmål til deg som du kan fundere litt over; hvor blir blikket ditt dradd mot når øynene lander på bildet, og hvor blir det dradd mot etterpå..? Lenke til kommentar
joachim2k Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Kanskje på det lyse området til venstre? Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Helt rett, og da har du en av hovedgrunnene til at bildet ditt fungerere såpass dårlig. Fokuspunkt er veldig viktig, spesielt for portretter. I tillegg er det viktig at blikket ikke får noen tungtveiende grunn(er) til å se på alt annet enn hoved-fokuspunktet - som ofte er (bør være) øynene til modellen. Ellers har du jo allerde fått et vesentlig inspill på kontrasten/dynamikken i bildet. Det er noe som lettere lar seg ordne i etterkant enn refleksjonen i gulvet. Lenke til kommentar
joachim2k Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Fy fader! Du kan dine saker Takk for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå