kinck Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 diskettstasjonen på mitt nye hovedkort fungerer ikke. :sad: jeg har skiftet kabel, og byttet ut diskettstasjonen mange ganger, men det fungerer fremdeles ikke... Lampa bare står å lyser konstant, men den vil ikke jobbe.... jeg tror at det kan være det nye hovedkortet som ikke funker.... eller? ---------------------------------------------- Abit KT7E Hovedkort AMD Athlon 900 MHz OEM (200 MHz bus) Western Digital Protege 20GB IDE 5400RPM Gainward AGP GeForce2 MX-200 64MB Original SDRAM PC133 256MB 7-7,5ns Lenke til kommentar
Milla Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Har du prøvd å snu kabelen da? Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Pussig. Konstant lys på diskettstasjonen er typisk en følge av at flatkabelen er satt i feil veg i diskettstasjonen. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Har vært borti dette noen ganger. Det mest sansynlige er at kabelen står feil vei (husk at det er totalt 8 kombinasjoner mulig, der bare én funker. Hvis du er sikker på at kabeln står med den kryssede enden på hk, og at kontakten på hk er satt i rett vei (tapp-i-spor), er det bare to muligheter igjen. Det er da om kontakten er opp eller ned på selve diskettstasjonen. FD er enablet i bios, formoder jeg Lykke til, fortell hvordan det går. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Det kan også være at diskettstasjonen er defekt. Dette forekommer også iblant. Hvor gammel er diskettstasjonen? Lenke til kommentar
enl Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Pussig. Konstant lys på diskettstasjonen er typisk en følge av at flatkabelen er satt i feil veg i diskettstasjonen. Jepp, det tror jeg også. Har hatt samme problemet flere ganger. Har alltid fungert å snu kabelen. Hvis ikke det virker kan du jo forsøke med en annen kabel også. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Det kan også være at diskettstasjonen er defekt. Dette forekommer også iblant. Hvor gammel er diskettstasjonen? Eldre diskettstasjoner har også en tendens til å BLI defekte om du starter dem opp med kablene feil vei. Har sjøl drept et par diskettstasjoner på den måten Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Har akkuratt samme problemet på mitt gamle Asus A7V133-C HK. Kabelen til diskettstasjonen skal vel inni samme vei som kablene til harddisken..eller tar eg feil? Kom med tips om korleis eg og kinck kan fikse problemet visst det er noen som vet der ute... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå