marius_o Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 hei folkens. Driver å skal preøve å sette opp en Fedora Linux Core 4 på en maskin som skal fungere som en DHCP server. Har prøvd mange standard oppsett men får det ikke til å fungere, få hele tiden en melding i loggen om at den ikke er koblet til interfacet eth0 som jeg ønsker at den skal bruke. Håper nå noen kan hjelpe meg med å sette opp et oppsett som fungerer. Ønsker at den skal dele ut ipene 192.168.10.25 til 192.168.10.125 Når jeg skriver "ifconfig -a" så får jeg opp disse interfacene: - eth0 - eth1 - lo - sit0 ønsker at den skal de ut ipene på interfacet "eth0", mens at den skal dele internettet den mottar på "eth1". Takk på forhånd. Trenger dere noen fler detaljer er det bare å spørre. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Jeg har mandriva, i /etc/sysconfig/dhcpd har jeg følgende linjer OPTIONS="-q" INTERFACES="eth1" Det skal vel hjelpe for DHCP serveren. For deg blir det: INTERFACES="eth0" Endret 14. februar 2006 av toreae Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå